خصوصیات دکوراسیون روستیک

دکوراسیون روستیک  به معنای روستا و متعلقات زندگی روستایی میباشد و این دکوراسیون الهام گرفته از طبیعت میباشد و مواد اصلی در این دکور چوب ، سنگ و فلزات  میباشد

ودر این سبک تاجایی که ممکن است وسایل و مبلمان مثل میز و صندلی ها با دست ساخته میشود.بهتر است وسایل اصیل و خام باشد در مبلمان سبک روستیک هیچ ظرافتی وجود ندارد .
در این سبک چوب های پرداخت شده جایی ندارد و آن ها را باید به صورت تخته های چوبی خام در کف ،دیوار و سقف استفاده میکنند .
برای دیزاین شومینه از سنگ های تراش نخورده رودخانه ای و کوهی و برای وسایل آشپزخانه از فلزات آهن و برنج و مس استفاده میشود . پارچه و منسوجات از الیاف طبیعی مثل کتان ،پشم ،حصیر تولید شده است .بهتر است این محصولات به صورت دست بافت باشد مثل سبدهای حصیری ، فرش های پرز بلند ،پتو و روتختی های بافتنی چهل تکه که برای این دکوراسیون  مناسب میباشد .خطوط و شکل های ناهماهنگ و نامنظم در این نوع دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد و خطوط صاف و هموار در ایندکوراسیون جایی ندارد .
در دکوراسیون  روستیک از رنگ های طبیعی استفاده میشود و از آنجاییکه سنگ یا چوب کردن تمام دیوار و سقف هزینه اجرایی بالایی به همراه دارد به جای آن میتوان بعضی از قسمت های دیوار را نقاشی کرد .
در این دکوراسیون از طیف تیره رنگ های قرمز ،سبز وزرد در فضا استفاده میشود تا به محیط گرمی و انرژی بخشد .در زندگی روستایی وسایلی مانند سطلهای شیر دوشی ،تغار ،ظروف و جعبه های چوبی کاربرد زیادی دازد .
منبع نور در این روش بهتر است خورشید باشد و محیط باید طوری طراحی شود که از نور آفتاب حداکثر استفاده بشود و اگر چشم اندازی به طبیعت داشته باشد بسیار زیبا میشود .باید پنجره ها بزرگ باشد و از پرده های حریر و نازک استفاده شود تا نور خوشید به داخل بتابد دکوراسیون روستیک بسیار ساده و تابع نظم و روش خاصی نیست با این وجود باعث گرمی و صمیمت در فضا میشود .

بیشتر بخوانید  مدل‌های کابینت سفید

کاربردهای دکوراسیون روستیک :

آشپزخانه در دکوراسیون روستیک :

پیاده کردن سبک روستیک در آشپزخانه به دلیل اینکه از طیبعت الهام گرفته میشود این محیط را تبدیل به فضایی گرم و دلنشین میکند .مثلا از اجاق گاز چینی براق استفاده شود یا صفحه آن چدنی باشد و یا میتوان برای یخچال کابینتی در نظر گرفته که ظاهر چوبی آن با این سبک همخوانی داشته باشد .

میز ناهار خوری دراین سبک باید ساده و بادوام باشد و چوب کاج برای این میز بهترین انتخاب میباشد .
کابینت تمام چوب به سبک قدیمی طراحی میشود و از رنگ هایی مانند قهوه ای ، زرذ و آبی استفاده میشود و یا میتوان از رنگ های طبیعی مانند ماسه ،سنگ و خاک رس استفاده میشود .

سینک در  این نوع دکور سرامیکی یا چینی است دارای عمق زیادی میباشد که برای شستشوی ظروف بسیار کارآمد است .سینک ها ی ظرفشویی از موادی مانند گرانیت ،سنگ صابون ، آهن و مس ساخته میشود .برای کف اتاق از پارکت جنس چوب سخت و طبیعی انتخاب میشود.در این نوع دکوراسیون از درب تمام چوب استفاده مشود و برای اینکه از نور طبیعی خورشید حداکثر بهره برده شود باید پنجره ها بزرگ انتخاب شود.

اتاق پذیرایی  در دکوراسیون روستیک :

در این اتاق استفاده عمده از متریالی مانند چوب ،سنگ و آهن است و پنجره ها بزرگ انتخاب میشوند که نمایی زیبا را مخصوصا در مناطق کوهستانی و جنگلی نشان میدهند و همچنین میتوان دیوار و سقف را و کف اتاق را با چوب پوشش داد.چراغ ها با نور گرم و زرد رنگ انتخاب مناسبی میباشد و روکش مبلمان و صندلی ها بهتر است از جنس مخمل و رنگ قهوه ای شکلاتی باشد .استفاده از شومینه فضایی دنج و صمیمانه را در اتاق نشیمن ایجاد میکند .

بیشتر بخوانید  مدل کابینت آشپزخانه

اتاق خواب درروش روستیک :

در اتاق خواب استفاده از یک تختخواب به شیوه دکوراسیون روستیک در مرحله اول نیاز به آن دارد که سفارش داده شود چون در بازار موجود نیست و بدون تجملات و دارای رنگ طبیعی باشد . اسفاده از یک ساعت دیوار ی چوبی که با تخت همخوانی داشته باشد از واجبات است و چند جعبه چوبی و استفاده از گل و گیاه طببعی شما را به هدفتان نزدیک تر میکند و میتوان از گلیم یا فرش هماهنگ با محیط استفاده کرد و چند شمع با جا شمعی چوبی گرمی و صمیمیت را به فضا میبخشد .

سرویس بهداشتی به شیوه روستیک :

در این قسمت عنصر غالب چوب میباشد و ترکیب کاشی و چوب فضایی متفاوت و زیبا را به بوجود می آورد و جنس روشویی های این نوع دکوراسیون از چوب یا سنگ میباشد و میتوان در این محیط از گل و گیاهان طبیعی به تعدا د خیلی کم استفاده نمود و همچنین میتوان از درب ضد آب با رنگ چوب استفاده نمود تا علاوه بر بادوام بودن بر زیبایی این بخش نیز بیفزاید .

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید