خصوصیات دکوراسیون فرانسوی

خصوصیات دکوراسیون فرانسوی

 

دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک های زیبا و جذاب است که در جهان طرفداران زیادی دارد .این سبک در اثر رفت و آمد شاهان قاجار به ایران راه پیدا کرد .از ویژگی های اصلی این دکوراسیون داخلی پر زرق و برق بودن محیط و دیوارهای شلوغ میباشد این سبک تجملی است و وسایل کاربردی در آن گران و پر هزینه میباشد در این سبک از پارجه های ابریشمی گل برجسته و پارچه مخملی استفاده میشود .در این سبک انواع گچبری و حاشیه های زینتی  با گل و بوته ها کاربرد فراوانی دارد.

برای روشنایی در دکوراسیون  فرانسوی از آویزهای ساخته شده با شمعدان ،لامپ های کف با سایه های اصلی پارچه ها و آویزهای کریستال استفاده میشود .در این سبک سقف ها بلند و یک پنجره بزرگ اهمیت خاصی دارد .عنصر اصلی در این سبک چوب است و برای ساختن میز ناهار خوری ، صندلی ومبلمان و….. از چوب استفاده میشود .
در این سبک از مبلمان های مخصوص که دارای صندلی چوبی و فلزی با پایه هاو پشتی های خاص استفاده میشود . پایه های میزها گرد و باریک هستند و دکوریجات فلزی استفاده میشود .در این سبک محدودیت رنگی وجود دارد و الویت با رنگ های پاستیلی است که روشن و ملایم است و به رنگهای خنثی نزدیک است .
رنگ یاسی، سبز زمردی، سبز، خاکستری، آبی، آبی روشن و نقره ای برای این سبک مناسب هستند. هنگام انتخاب سایه ها باید بیش از همه به ظرافت توجه کرد.

کاربردهای دکوراسیون فرانسوی:

اتاق نشیمن به روش فرانسوی:

این اتاق اگر با سبک فرانسوی دیزاین شود بسیار لوکس و تجملی میشود و ظرافت زیبایی خاصی در آن به چشم میخورد .در این باید صندلی ،یک مبل کوچک ویک میز به صورت گرد و بیضی قرار داد و میتوان از یک شومینه نیز استفاده کرد که روی آن قاب عکس ویا شمعدان گذاشت .
میتوان در بالای شومینه یک تصویر و یا یک آینه همراه با قاب مربوط به دکوراسیون  فرانسوی آویزان کرد . قرار دادن یک میز کوچک شیشه ای در اتاق نشیمن که در آن ظروف چینی گذاشته شده نیز پسندیده است ..
در اتاق نشیمن باید پنجره های بزرگ وجود داشته باشد و تا حد امکان باز باشند تا اتاق از نور فراوانی برخوردار شود.در این دکور از درب تمام چوب یا درب MDF میتوان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  مدل‌های کابینت سفید

و طراحی پرده ها باید به نحوی باشد که بتوان به راحتی آن ها را باز کرد و نور درخشان خورشید به داخل اتاق بتابد .
منبع نور میتواند یک لوستر کریستالی زیبا باشد .

اتاق خواب به سبک فرانسوی:

اتاق خواب در دکوراسیون فرانسوی دارای وسایل کم و اصیل است و یک تختخواب که بالای آن پارچه ای باشد و حتی سایبانی پارچه ای داشته باشد با گلدوزی های طلایی و توری نمایی زیبا به اتاق میبخشد میزهای کنار تخت خواب با پایه های منحنی، دراور و یا یک میز نیز ذر اتاق خواب قرا ر میگیرد .
استفاذه از لامپ های کناری تخت و یا آباژورها با رنگ های زیبا ویژگی و زیبایی منحصر به اتاق خواب میبخشد .
پنجره های اتاق خواب باید با یک پرده سنگین پوشانده شود و رنگ بالشها باید با روی تخت هماهنگی داشته باشد .در اتاق خواب باید نور روی دیوارها متمرکز باشد و لوستر کریستالی برای این فضا مناسب نمیباشد چون نور باید کم و محیط صمیمی باشد .

آشپزخانه در دکوراسیون  فرانسوی :

در این سبک وسایل استفاده شده در آشپزخانه طلا کار شده است .میز ناهار خوری گرد سنتی با پایه های طراحی شده میباشد .ظروف چینی جز لاینفک این آشپز خانه ها است.
رنگ دیوار مات یا نیمه مات است و از کاغذ دیواری بیشتر استفاده میشود برای کف پوش نیز از لمینت ،پارکت و سرامیک براق استفاده میشود و روی این کف پوش یک قالیچه پهن میشود .

سرویس بهداشتی به دکور فرانسوی:

این محیط یا باید دارای پنجره باشد یا با نور مصنوعی آنرا روشن کرد و رنگ کلی سرویس بهداشتی باید بین سفید وابی و کرم باشد .بهتر است از کاغذ دیواری با تزیینات گل استفاده نمود .همچنین در این بخش میتوان از درب ضدآب با رنگهای تیره و نقشهای مربوط به دکوراسیون فرانسوی استفاده نمود .

بیشتر بخوانید  نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

درب کلاسیک

تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!

دیدگاهتان را بنویسید