طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر زیبایی و شکوه، نیازهای کاربری و عملکردی آشپزخانه نیز را برآورده کند. در طراحی کابینت آشپزخانه می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

  1. مکان‌بندی دستگاه‌های آشپزی: دستگاه‌هایی مانند یخچال، فر، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز باید در مکان‌هایی قرار گیرند که عملکرد آنها به بهترین شکل انجام شود. برای مثال، می‌توان یخچال و فر را در قسمت‌هایی از کابینت قرار داد که به راحتی قابل دسترسی باشند و به گونه‌ای طراحی شده باشند که به مصرف انرژی کمتری نیاز داشته باشند.
  2. نورپردازی: نورپردازی مناسب در کابینت آشپزخانه می‌تواند به راحتی کاربری آن را افزایش دهد. به علاوه، ایجاد نور مناسب برای بخش‌های مختلف آشپزخانه می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید از آشپزخانه خود استفاده کنید.
  3. مدل درب کابینت: در طراحی کابینت آشپزخانه، مدل درب کابینت نیز بسیار مهم است. درب‌های شیشه‌ای و بازوبندی می‌توانند ظاهری شیک و زیبا به کابینت شما ببخشند، در حالی که درب‌های فلزی و چوبی می‌توانند یک ظاهر کلاسیک‌تر و سنتی‌تر به کابینت ببخشند.
  4. جایگاه کشوها و قفسه‌ها: جایگاه کشوها و قفسه‌های کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که بهترین استفاده را داشته باشد.

دکوراسیون داخلی فانوس ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین انواع کابینت آشپزخانه ، نصب و ارسال به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از بهترین متخصصان طراحی، تولید و نصب کابینت در ایران می باشد.

تولید کابینت آشپزخانه

  • کابینت آشپزخانه تمام چوب: کابینت تمام چوب ظاهر بسیار زیبایی دارند ولی در برابر آب مقاومت بالایی ندارند و عمر آن ها پایین است.لوکس ترین و گران قیمت ترین محصول کلاسیک کابینت تمام چوب است که به دلیل استفاده از چوب طبیعی درختان قیمت بالایی دارد. این مدل کابینت محبوبیت بسیاری نزد طرفداران مسنوجات چوبی دارد. اما قیمت بالای این محصول به خصوص در سالیان گذشته باعث شده فروش این محصول پایین بیاید.
  • کابینت آشپزخانه پی وی سی(pvc): این نوع کابینت از پلاستیک فشرده ساخته میشوند در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند و عمر بالایی دارند. کابینت آشپزخانه پی وی سی (PVC) از جمله گزینه‌های مناسب برای طراحی داخلی آشپزخانه است. این نوع کابینت با استفاده از پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته می‌شود که به روکش آن خصوصیات ضدآب و ضدخش را می‌دهد.
  • کابینت آشپزخانه  ام دی اف (MDF): کابینت ام دی اف بسیار متنوع در هر قیمتی موجود هستند و مقاومت بالایی دارند امروزه از ام دی اف بسیار استفاده میشود. ام‌دی‌اف، از محبوب‌ترین نوع متریال در ساخت کابینت آشپزخانه می‌باشد. دلیل این محبوبیت را می‌توان در قیمت مناسب و اقتصادی، انعطاف‌پذیری بالا در ساخت طرح‌های متنوع کابینت و تنوع بالای رنگ و مدل آن دانست. ام‌دی‌اف، انعطاف‌پذیر است و به راحتی برش می‌خورد ازین رو، می‌توان طرح‌ها و مدل‌های دلخواه کابینت را با آن ایجاد نمود.
  • کابینت آشپزخانه روکش چوب: کابینت اشپزخانه روکش چوب مدل جدید زیبا با روکش چوبی از نوع کابینت ام دی اف با روکش چوب طبیعی استفاده می شوند. بسیاری از افراد علاقه مند به داشتن کابینت آشپزخانه تمام چوبی هستند اما هزینه گران آن مانع از خرید و نصب آن می گردد. بنابراین داشتن کابینت با روکش چوب طبیعی می تواند همان اثر جذاب را با قیمت کمتر را فراهم آورد.
  • کابینت آشپزخانه کلاسیک: کابینت کلاسیک یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه در جهان، طرح‌های کلاسیک و سنتی است. کابینت آشپزخانه کلاسیک عموما از چوب طبیعی یا کابینت ممبران ساخته شده‌اند و مدل‌هایی پر نقش‌ونگار به حساب می‌آیند. از جمله ویژگی‌های شاخص کابینت کلاسیک ، می‌توان به حکاکی‌های بدنه و درهای کابینت، طراحی‌های سنتی بر دستگیره، مخفی بودن جزئیات آشپزخانه مانند هود، وجود گل‌دکوراتیو‌ها و بخش‌های تزئینی، قرینه‌سازی جزئیات، وجود کابینت‌های دکوری و همچنین ارتفاع اندک و عمق بیشتر محفظه‌های کابینت اشاره کرد. کابینت کلاسیک ، برای دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک یا خانه‌های لوکس که در آن از چیدمان فاخر، مانند مبلمان استیل، استفاده می‌شود بهترین گزینه است. برای نصب کابینت‌ آشپزخانه کلاسیک ، باید فضای آشپزخانه‌تان متراژ نسبتا بزرگی داشته باشد تا فضای کافی برای نمایش جزئیات وجود داشته باشد.
  • کابینت آشپزخانه ممبران: کابینت ممبران ، که نام دیگر آن کابینت وکیوم است، از ام‌دی‌اف با روکش پی‌وی‌سی ساخته شده است. ام‌دی‌اف خام، توسط ماشین‌آلات بسیار پیشرفته‌ای به نام cnc حکاکی شده و سپس به صورت یک‌پارچه با روکش pvc وکیوم و پوشانده می‌شود. به لطف ماشین cnc ، طرح‌ها و مدل‌های کابینت کلاسیک، که قبل از آن با چوب طبیعی ساخته می‌شدند، با هزینه‌ی بسیار کمتر طراحی و ساخته می‌شوند و در دسترس علاقمند سبک کلاسیک قرار می‌گیرد. انواع طرح‌های سنتی و کلاسیک را می‌توان با استفاده از ماشین cnc ایجاد نمود و یک کابینت کلاسیک تمام عیار را با هزینه‌ی بسیار کمتر و اقتصادی به آشپزخانه آورد.
  • کابینت آشپزخانه مدرن: کابینت‌ مدرن ، محبوبیت بسیاری نزد ایرانیان دارد. استفاده از کابینت آشپزخانه مدرن ، به هر فضایی حس حضور در مدرنیته را می‌دهد. از جمله ویژگی‌های طراحی و ساختاری کابینت مدرن، می‌توان به سادگی بدنه و درهای آن، ارتفاع بلند کابینت‌ها و استفاده از رنگ‌های براق و روشن اشاره کرد. از ویژگی‌های مثبت کابینت مدرن این است که برای هر آشپزخانه‌ای، چه کوچک و چه بزرگ، مناسب می‌باشد؛
  • کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک: کابینت نئوکلاسیک با رنگ پلی اورتان گونه‌ای ترکیبی از طرح مدرن و کلاسیک می‌باشد، به طوری که از ظرافت‌های طراحی کلاسیک و از سادگی طراحی مدرن بهره برده است. استفاده از طراحی و سبک نئوکلاسیک، به قرن ۱۹ و بیستم میلادی، که به دوران ویکتوریا مشهور است، باز می‌گردد. با استفاده از طرح‌ها و چیدمان نئوکلاسیک، می‌توانید دکور خانه خود را از حالت رسمی طرح‌های مدرن کم کرده و به طرح‌های گرم و صمیمی کلاسیک نزدیک‌تر کنید. سبک کابینت نئوکلاسیک ، یک سبک ترکیبی است که به جذابیت و زیبایی خانه اضافه کرده و به چیدمان آن، هویت و اعتبار بیشتری می‌بخشد.
  • کابینت آشپزخانه هایگلاس:کابینت هایگلاس از ام‌دی‌اف خام با روکش پلکسی‌گلس تشکیل شده است. درخشنده‌ترین نمونه‌ی کابینت آشپزخانه، هایگلاس است به طوری که باعث بازتاب نور بیشتر در فضا شده و می‌تواند همانند یک منبع نوری گسترده، باعث روشن‌ شدن فضای آشپزخانه شود.
  • کابینت آشپزخانه با رنگ پولیشی: کابینت آشپزخانه با رنگ پولیشی، یکی از سبک های مدرن و جذاب در طراحی کابینت آشپزخانه است که با استفاده از فناوری روز، به رنگ آمیزی شیشه‌ای می‌پردازد. در این نوع کابینت، به جای استفاده از روکش چوب یا ملامینه، از شیشه شفاف یا شیشه مات برای سطح کابینت استفاده می‌شود و پس از آن به رنگ پولیشی روی می‌دهد.
بیشتر بخوانید  مدل کابینت آشپزخانه

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید