انواع کمد دیواری

با توجه به این موضوع که امروزه متراز خانه ها بسیار کمتر از گذشته شده و وسایل زیاد است استفاده از کمد دیواری بسیار مرسوم میباشد و کمد دیواری جز لاینفک خانه ها به شمار می آید و مخصوصا در زندگی شهر نشینی و خانه های آپارتمانی به ندرت میتوان خانه ای بدون کمد دیواری پیدا کرد .کمد دیواری های امروزه نسبت به کمدهای قدیمی فضای کمتری اشغال میکند و بسیار زیباتر میباشد و جلوه خاصی به خانه میدهد و وسایل زیادی را میتوان درآنها جای داد .
در انتخاب و خرید کمد دیواری باید دقت کافی را مبذول دارید و کیفیت آنها را مد نظر داشته باشید زیرا تعویض کمد دیواری بسیار مشکل است و باید چند سال از یک کمد دیواری استفاده شود .
امروزه کمد دیواری های موجود در بازار به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم میشود که با توجه به سبک و نوع دکوراسیون داخلی خانه گزینه مناسب را می توانید انتخاب کنید.
برای ساخت انواع کمد دیواری از چوب و فرآورده های چوبی استفاده میشود.کمد دیواری های ام دی اف با روکش های مختلف بسیار بادوام هستند و سالهای زیادی میتوان از آنها استفاده نمود .
کمد دیواری ها در سه مدل ریلی ،کشویی و کلاسیک وجود دارند که با توجه به فضایی که در خانه وجود دارد و نیازی که به کمد دیواری وجود دارد باید گزینه مناسب را انتخاب نمایید
مثلا در مدل کمد دیواری سنتی چون باز و بسته شدن درب کمد نیازبه فضای زیادی دارد در فضاهای کوچک بهتر است از کمد دیوار درب ریلی استفاده شود.
برای نصب کمد دیواری در اندازه ارتفاع و عرض آن فضا و مساحت ساختمان بسیار تاثیر گذار است و کمد دیواریها باید دارای عمق کافی و قفسه بندی شده باشند تابتوان بهترین استفاده را از کمد دیوار کرد .
دستگیره کمد دیواری ها نقش بسزایی در زیبایی و کارایی کمد ایفا میکنند و باید دستگیره هایی انتخاب شود که علاوه بر زیبایی با دوام نیز باشند و
بعد از نصب سریع شل نشوند و غیر قابل تکان خوردن باشند .

بیشتر بخوانید  دکوراسیون آزمایشگاه

برای اینکه بتوانید با خیال راحت لوازم شخصی خود را در کمد دیواری نگهداری کنید به طوریکه از دسترس دیگران خارج شود توصیه میشود حتما از قفل در ساخت آن استفاده کنید .
در کمد دیواریهای مدرن میتوان از سیستم روشنایی داخلی درون کمد استفاده نمود و همچنین از آینه نیز داخل کمد میتوان بهره برد.

انواع کمد دیواری :

کمد دیواری ریلی : یکی از پر طرفدارترین کمدها میباشد و درب این کمد در چهارچوب خود کمد قرار میگیرد و برای باز و بسته شدن درب آن نیاز به فضای خالی نیست در این نوع کمدها باید به جنس ابزار و یراق آن توجه زیادی نمود که زود خراب نشوند و باید از ریلهای 80 کیلویی استفاده کرد که از دوام بالایی برخوردار هستند وبه آسانی باز و بسته میشوند زیرا بیشتر ریلهای موجود در بازار40کیلویی هستند به دلیل ارزان بودن کیفیت بالایی ندارند وزود خراب میشوند .

کمد دیواری کلاسیک : نوع دیگری از کمد دیواریهای موجود در بازارهستند و ارتفاع این کمدها اندازه ارتفاع خانه است و کاربرد اصلی این کمدها برای آویزان کردن لباس و نگهداری رختخواب میباشد و چون درب آنها به سختی باز و بسته میشود باید حدود 60 سانتیمتر جلوی کمد فضای خالی وجود داشته باشد و برای خانه هایی با متراژ پایین مناسب نمیباشد .

کمد دیواری کشویی : این نوع کمد دیواری که بیشتر در قسمت نشیمن خانه استفاده میشود و به صورت چند کمد کشویی با ابعاد کوچک کنار هم قرار میگیرند و یا اینکه در کمد دیواریهای ریلی و کلاسیک برای تقسیم بندی داخل کمد از آنها استفاده میشود .

بیشتر بخوانید  خصوصیات دکوراسیون روستیک

جنس انواع کمد دیواری:

کمد دیواری ام دی اف یکی از پرطرفدارترین کمدها میباشند دارای کیفیت بالا و قیمت مناسبی هستند و در طرح و رنک دارای تنوع بالایی هستند.
 کمد دیواری هایگلاس  نوعی دیگری از کمدها ام دی اف هستند با روکش هایگلاس که براق میباشد و از ام دی اف گرانتر است و تنوع زیادی ندارد و به خاطر ظاهر براق و بسیار جذاب این روکش برای کابینت آشپزخانه نیز استفاده میشود .

یکی دیگر از کمد ها کمد دیواری ممبران میباشد که نوعی ام دی اف با روکش پی وی سی که مقاوم در برابرآب هستند و میتوان روکشها را حکاکی کرد که از بقیه کمد ها گرانتر و زیباتر میباشد.

به طور کلی کمد دیواریها بخش مهم و جدایی ناپذیر هر خانه میاشند و باید در انتخاب آنها دقت نماییم وهمچنین میتوان درب کمد دیواریها را از نظر رنگ و طرح با بقیه درب های به کار رفته در خانه هماهنگ نمود . مثلا اگر درب اچ دی اف را برای اتاق انتخاب نمودید درب کمد دیواری را نیز با همان جنس ،طرح و رنگ میتوانید سفارش دهید و یا اگر درب سرویس بهداشتی اتاقتان درب ضد آب میباشد میتوان درب کمد دیواری را درب ای بی اس ضدآب انتخاب نمود .

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید