اصول دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب افراد محل آسایش و آرامش آنها محسوب می‌شود، بنابراین یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه اتاق خواب آن است. اگر می‌خواهید خوابی آرام و لذتبخش داشته باشید، یا بعد از یک روز شلوغ و پرکار مکان امنی و آرامی برای استراحت خود داشته باشید، و حس حال تازه ای وارد اتاق بکنید نظر ما این است به اصول دکوارسیون اتاق خواب و چیدمان آن اهمیت بدهید.

طراحی و چیدمان اتاق خواب چگونه صورت می‌گیرد:

اتاق خواب برای هر شخص مهمترین بخش خانه محسوب می‌شود، به ویژه در زندگی آپارتمان‌نشینی امروزی، داشتن یک مکان دنج و آرام برای استراحت و سپری کردن اوقات در تنهایی بسیار مهم و ارزشمند است، به همین دلیل نیز سبک چیدمان اتاق خواب مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار گرفته است و اگر شما در طول شبانه روز 8 ساعت حواب باشید دکور ، تهویه هوا درست ونور پردازی مناسب بر سلامت شما تاثیر دارد .

کاربری اتاق خواب را مشخص کنید که قرار است در چه موردی استفاده شود ؟

برای این که بتوانید لوازم دکوری اتاق خواب خود را تهیه کنید، باید در ابتدا کاربری اتاق خواب را مشخص کنید، این که اتاق شما قرار است فقط برای خوابیدن مورد استفاده قرار گیرد یا برای انجام کارهای دیگری مثل مطالعه، انجام امور کاری و … نیز از آن استفاده می‌کنید، در انتخاب نوع وسایل در دیزاین اتاق خواب کمک بسیاری می‌کند و میتوانید متناسب با آن لوازم خود را تهیه کنید

ضمن این که طراحی اتاق خواب برای دختران، پسران، سنین مختلف و تازه عروس‌ها استفاده بشود قوانین خاص خود را دارد و باید به آنها توجه شود .

بیشتر بخوانید  نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

سبک چیدمان اتاق خواب چگونه است ؟

وقتی کاربری اتاق خواب را مشخص کردید، نوبت به انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب می‌رسد. شما باید تصمیم بگیرید که طراحی اتاق خواب شما چگونه باشد، دکوارسیون مدرن مورد پسند شماست یا ازعلاقمندان به دکوراسیون کلاسیک هستید، برخی افراد نیز علاقه زیادی به چیدمان و فضای سنتی در اتاق خواب دارند.که میتوانید متناسب با علاقمندی خود به سبک انتخابی خرید وسایلی چون سرویس خواب ، پرده  ، لوستر ، کاغذ دیواری و کمد دیواری راحتتر خواهد بود .

چیدمان اتاق خواب:

رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید:

بعد از انتخاب سبک چیدمان نوبت به تم رنگی مورد علاقه شما می‌رسد، باید انتخاب کنید که چه تم رنگی را برای اتاق خود می‌پسندید. بسیاری افراد استفاده از رنگ‌های تیره را می‌پسندند و برخی دیگر علاقمند به استفاده از رنگ‌های روشن در اتاق خواب خود هستند و افرادی نیز علاقمند به داشتن رنگ اتاق خواب رنگین کمانی یا رنگی رنگی هستند.

البته که انتخاب رنگ اتاق خواب باید با توجه شرایط خاصی صورت بگیرد که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • انتخاب رنگ بر اساس جنسیت صاحب اتاق خواب

معمولا انتخاب رنگ اتاق خواب را بر اساس جنسیت صاحب اتاق مشخص می‌کنند، مثلا رنگ‌های شاد و گرم مخصوص خانم‌ها است، مثل انتخاب رنگ سفید، زرد، نارنجی، صورتی و یا اتاق خواب‌های رنگی رنگی برای خانم‌ها در نظر گرفته می‌شود.
انتخاب رنگ بر اساس جنسیت صاحب اتاق خواب
برای آقایان نیز انتخاب رنگ‌های خنثی یا اسپرت مورد توجه است، مثل رنگ ترکیبی سفید و طوسی، آبی، قهوه‌ای، نسکافه‌ای، سورمه‌ای ولی این موارد کاملا سلیقه ای هستند .

  •  انتخاب رنگ بر اساس سن
بیشتر بخوانید  کابینت‌ سفید طوسی

برای بسیاری افراد انتخاب رنگ اتاق خواب بر اساس سن صورت می‌گیرد، به طور مثال تم رنگی اتاق خواب و دکوراسیون یک شخص کودک یا نوجوان با افراد بزرگسال کاملا فرق می‌کند. برای مثال برای کودکان از رنگهای شاد بهتر است استفاده شود.

  • انتخاب رنگ بر اساس دکوراسیون اتاق خواب 

نکته مهم دیگری که در انتخاب رنگ تاثیرگذار است، تناسب رنگ اتاق خواب با سبک چیدمان و دیزاین اتاق خواب است. به‌طور مثال در اتاق خواب‌هایی با سبک دیزاین مدرن معمولا از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود، اما در اتاق خواب‌های کلاسیک رنگ‌های خنثی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
دکوراسیون داخلی فانوس همراه شما در اصول دکوراسیون اتاق خواب است .

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید