اصول دکوراسیون خانه های کوچک

از زمان های قدیم تا به امروز این موضوع استفاده بهینه از فضا ذهن همه را درگیر کرده است که چگونه بهترین استفاده از فضا را داشته باشند و برای تمامی لوازم خود جا داشته باشند و وسایلی که نباید دیده شوند را در مکانی پنهان کنند از گذشته تا به الان این دغدغه هنوز هم مرسوم هست اما با این تفاوت که خانه های امروزی بسیار کوچک هستند و فضای زیادی به کاربر نمیدهد در این مقاله ما شما را با اصول دکوراسیون خانه های کوچک آشنا خواهیم کرد تا از فضای کوچک خود نهایت استفاده را ببرید با رعایت این اصول میتوانید خانه خود را بزرگتر و زیباتر نمایان کنید .

چگونه فضای کوچک را بزرگ نشان بدهیم ؟

راحتترین راه برای بزرگ تر نشان دادن فضای خانه استفاده از رنگ های سرد و روشن برای دکوراسیون منزل شما می باشد اگر قصد دارید فضای نشیمن خود را چیدمان کنید رنگ های سرد و روشن را در اولویت قرار دهید همچنین مبلمان ال می توانند گزینه ی مناسبی برای چیدمان نشیمن شما باشند در خانه های کوچک بهتر است که از مبلمان راحتی استفاده کنید مبلمان استیل و کلاسیک مناسب خانه های کوچک نیستند برای خانه های کوچک خود می توانید مبل های ال، نیم ست ها،مبلمان تاشو و مبلمان راحتی سایز کوچک را انتخاب کنید. و اگر خانه برای خود شماست و مستاجر نیستید بهتر است تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید تا فضای کمتری از نشیمن شما گرفته شود .

استفاده از رنگ های روشن برای دیوار ها از اصول طراحی دکوراسیون خانه های کوچک :

استفاده از رنگ های ملایم و روشن برای رنگ آمیزی دیوار های اتاق خواب می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. وجود رنگ های ملایم در اتاق خواب می تواند باعث تعادل در فضا شود و حس آرامش را در فضای اتاق ایجاد کند و همچنین باعث بزرگتر نشان دادن فضای اتاق میشود .

بیشتر بخوانید  استفاده از طرح های صنعتی و فلزی در دکوراسیون داخلی

نصب شلف های دیواری :

نصب شلف های دیواری این امکان را به شما می دهدکه از سطوح عمودی خانه ی خود استفاده کنید و فضای خانه ی را متفاوت و زیبا کنید این شلف ها در هر جایی از خانه قابل استفاده هستند برای فضاهایی مانند نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد زیرا علاوه بر ایجاد زیبایی می تواند وسایل اضافه ی شما را سازمان دهی کند. همچنین میتوانید از شلف ها برای نگهداری گل و گلدان استفاده کنید که به سرزندگی فضای منزل شما کمک میکند .

استفاده از تخت خواب های تاشو برای اتاق خواب :

برای این که بتوانید از فضای خود بیشترین استفاده را ببرید بهتر است که از تخت خواب های تاشو در اتاق خواب خود استفاده کنید زمانی که به آن احتیاج دارید آن را باز کنید و زمانی که نمی خواهید استراحت کنید آن را می بندید و از فضای خودتان بیشترین استفاده را داشته باشید . نصب کمد دیواری را در اتاق های کوچک در اولویت کارهای خود قراردهید. کمد دیواری مانند کمدهای معمولی فضای اتاق شمارا نمی گیرد ودرضمن کمد دیواری باعث می شود وسایل اضافی و لباس های شما برای خود جای معلوم و مشخصی داشته باشد.

خرید فرش کوچک :

خرید فرش کوچک را فراموش نکنید زیرا فرش های کوچک با نمایان ساختن کف پوش های منزل شما به بزرگتر شدن خانه کمک می کنند فرش های بزرگ کل کف پوش را می پوشاند و باعث می شود که زیبایی کف پوش ها نمایان نشود .در این میان فرش گرد می تواند گزینه ی مناسبی برای خرید فرش کوچک برای منازل شما باشد.

بیشتر بخوانید  دکورمنزل به سبک اروپایی

یکپارچه کردن فضای خانه :

یکپارچه کردن یعنی حذف دیوار ها از نظر بصری این کار باعث میشود بین فضای نشمین و آشپزخانه هیچ دیواری وجود نداشته باشد و آشپزخانه مانند جزیره ای در وسط پذیرایی قرار دارد که میتوانید با مبل آشپزخانه و پذیرایی را از هم تفکیک کنید .

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید