نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته

در زندگی شهری امروز، استفاده از سیستم‌های امنیتی مانند درب ضد سرقت، دزدگیر و … در تمام زمینه‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد؛ یکی از اصلی‌ترین و کارآمدترین سیستم‌هایی که به شما امکان برقراری نظم و امنیت در محل زندگی، دفتر کار یا حتی اطراف محل اقامت‌تان را می‌دهد دوربین مدار بسته است. این نیاز فزاینده به سیستم‌های امنیتی، منجر به توسعه بازار شده و به تبع آن تکنولوژی‌های دخیل در آن را نیز شدیداً گسترش داده است. ما در این راهنمای جامع نصب دوربین مداربسته قصد داریم تا سر حد امکان به توضیح بخش نصب این دوربین‌ها بپردازیم تا حتی افراد عادی و غیر متخصص نیز با فرایند نصب آشنا شوند.

مراحل نصب دوربین مداربسته

  • انتخاب دوربین مناسب: شاید خیلی ها این بخش را جزئی از راهنمای جامع نصب دوربین مدار بسته ندانند اما پایه کل فرآیند همین گام است یعنی انتخاب دوربین مناسب.شما در ابتدا پس از آن که دوربین مناسب خود را به تعداد کافی و با مشخصات فنی مناسب خریداری کردید وارد مرحله نصب آن خواهید شد.
  • جانمایی و انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته:مهم نیست که دوربین خریداری شده توسط شما چقدر با کیفیت یا پیشرفته باشد اگر محل نصب مناسبی انتخاب نکنید به مشکل بر می‌خورید. چند فاکتور در انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته اهمیت فراوانی دارند. فاکتور اول تلاش برای به صفر رساندن نقطه کور است؛ شما باید تلاش کنید تا زاویه‌بندی دوربین‌ها را به شکلی تعیین کنید که نقطه کوری در طول فضای پوشش داده شده وجود نداشته باشد. این نکته در آپارتمان‌ها و محیط اطرافشان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون شما باید بتوانید نقاطی را تحت نظر قرار دهید که هیچکس بدون گذر از آن‌ها نتواند به درون مجموعه منازل ورود یا از آن خروج کند..
  • برقراری مدارها و کابل‌کشی:پس از آنکه هر دوربین در جای مناسب خود قرار گرفت باید فرآیند سیم کشی را طبق راهنمای جامع نصب دوربین مدار بسته آغاز کنیم.
  • تنظیمات نرم‌افزای مدار دوربین:پس از آن که تمام مراحل عملی مربوط به راهنمای جامع نصب دوربین مدار بسته تمام شد حالا پروژه وارد فاز تنظیم نرم‌افزاری خواهد شد. مراحل انجام کار نرم‌افزاری طبق راهنمای جامع نصب دوربین مداربسته ، بر اساس دوربین انتخاب شده از سوی شما تنوع فراوانی دارد. نه تنها نوع و برند دوربین مؤثر است بلکه نوع شبکه انتخابی شما نیز اهمیت فراوانی دارد. به همین علت در این بخش روش جامعی وجود نداشته و همه چیز به دوربین، نوع مدار و مدل DVR انتخابی مرتبط است اما در مجموع این مرحله زمان کمتری نسبت به مرحله قبل‌تر نیاز دارد.

انواع دوربین مداربسته

برای اینکه نصب دوربین مدار بسته خوبی داشته باشید باید با انوع دوربین مداربسته آشنا شوید، دوربین های مداربسته مختلفی در کشور ما ایران وجود دارد که میتوانید استفاده مختلفی از آنها داشته باشید و در مکان های مختلفی آنها را نصب نمایید، هر نوع از این دوربین ها قابلیت های خاص خود را دارد برای مثال بعضی از آنها خیلی مخفی هستند و بعضی ها با کیفیت دوربین زیاد و یا جنس بدنه متفاوت در حال عرضه هستند.

برای مثال میتوان دوربین های مدار بسته لامپی را توضیح داد که بجای لامپ های منزل شما قرار میگیرند و این نوع دوربین های مدار بسته بیشتر برای منازل استفاده میشود که افراد خانواده بتوانند منزل را در نبودشان و یا در مسافرت ها با یک رایانه و یا یک تلفن همراه کنترل کنند، کیفیت این دوربین ها دو مگاپیکسل است که حتی میتوانید آنها را به شبکه WIFI هم متصل نمایید.

نوع دیگری از دوربین های مدار بسته، دوربین مدار بسته مخفی که معروف به دوربین مخفی است و برای فیلم برداری های نامحسوس استفاده میشود، و یا دوربین مدار بسته INFINITY، دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس، دوربین مدار بسته AHD که این دوربین های مدار بسته معرفی شده از بهترین نوع از دوربین های مدار بسته هستند و شما میتوانید با قیمت ارزان آنها را تهیه و نصب کنید.

نوع دیگری از دوربین مداربسته، که معمولا برای نصب دوربین مداربسته در محل کار یا منزل معمولا از آن استفاده میشود، دوربین مداربسته AHD و دوربین مداربسته IP است که میبایست برای هرکدام از این نوع از دوربینهای مداربسته بهترین نصاب دوربین را اصنتخاب نمود.

درب کلاسیک

تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!

دیدگاهتان را بنویسید