دکورمنزل به سبک اروپایی

دکورمنزل به سبک اروپایی

دکورمنزل به سبک اروپایی

خانه هایی به سبک اروپایی  تزئینات زیادی دارند وبه زیبایی از پوشش‌های طلایی در آن‌ها استفاده شده است، و با استفاده از باكیفیت‌ترین مبل‌ها طراحی شده‌اند. طراحی اروپایی چكیده یك طراحی لوكس و مجلل است.

ستون‌های سنگی و تزئینات زیبا عنصر مسلط سبك اروپایی در طراحی و معماری هستند. اگر به سرعت به طراحی داخلی به سبك اروپایی در زمان حاضر برسیم، همچنان با عناصری جذاب و استادكاری جالب توجه‌ای روبه‌رو می‌شویم. امابه نظر می‌رسد كه دو مكتب طراحی بر فضای معماری و طراحی داخلی سبك اروپایی  مسلط هستند، که سبك اروپایی  پرتزئیات مربوط به دوران قدیم و دیگری سبك اروپایی مدرن است.

سبک اروپایی  سبکی لوکس است

باید گفت که اروپایی ها به خوبی از چگونگی طراحی یك خانه آگاهی دارند.
خانه‌هایی كه به سبك اروپایی  طراحی شده‌اند نه تنها لوكس و مجلل هستند، بلكه تمام جزئیات آن‌ها ازكف تاسقف خانه دارای طراحی لوكس است؛ در این زمینه هیچ گوشه‌ای از خانه از دید طراح دور نمی‌ماند. جزئیات منزل در بهترین كیفیت ممكن طراحی شده‌اند و استادكاری در تمام گوشه‌های خانه در بهترین کیفیتِ خود به چشم می‌خورد. خانه‌هایی كه به سبك اروپایی  قدیم طراحی شده‌اند دارای لوسترهای كریستالی هستند كه از سقف‌های پنل‌دار آویزان شده‌اند. دیوارهای این خانه‌ها دارای چارچوب‌ها تزئینی و گچ‌بری است و از یك نوع نقاشی دیواری در آن‌ها استفاده شده است، و هم‌چنین كف‌ها از چوب و سنگ مرمر براق پوشیده شده‌اند و بر روی آن‌ها یك قالیچه زیبا برای افزایش راحتی فضا پهن شده است.
بعد از سبك سنتی نوبت به خانه‌هایی می‌رسد كه به سبك اروپایی  مدرن طراحی شده‌اند. این خانه‌ها دارای طراحی مینی‌مالیستی(ساده گرایی) و در عین حال طراحی لوكس هستند؛ که اینگونه طراحی از طریق آشپزخانه‌هایی روشن با سطوح لاک الكل كاری شده است و لوسترهای مجسمه‌گون كه از كریستال‌های شفاف ساخته شده‌اند، ومبلمان زیبا و راحت كه مانند پدربزرگ‌های خود از مواد بسیار باكیفیت ساخته شده‌اند نمایان می‌شود.
برای این‌كه چنین طراحی‌های ایتالیایی، چه سنتی و چه مدرن، را در خانه خود تقلید كنید باید چشم خود را حسابی باز كنید و به دنبال وسایلی باكیفیت باشید. حتی شاید نیاز به استخدام یك طراح باشد تا به شما در انجام این ماموریت یاری برساند.
در نهایت فضای شما باید دارای حس و حالی لوكس و مجلل باشد كه یكی از اصلی‌ترین ویژگی‌های طراحی به سبك اروپایی است.

زیبایی تمام در سبک اروپایی

صحبت کردن پیرامون زیبایی شناسی ساده نیست. طراحی اروپایی هر چیزی هست به جز سادگی! اما اگر این سبك به خوبی اجرا شود زیبایی واقعی را در آن خواهید دید.
سبك اروپایی  سنتی گاهی بیش از حد دارای تزئینات است و كسانی كه به طراحی داخلی رویكردی مینی‌مالیستی دارند آن را نمی‌پسندند، اما در نهایت زیبایی در طراحی اروپایی، چه مدرن و چه سنتی، باید رعایت شود. چه كسی می‌تواند كیفیت ناب این ستون‌های مجلل و باشكوه كه این اتاق‌ها را شكل داده‌اند و معماری پنجره‌های قوسی‌شكل و سقف‌های كاذب زیر شیروانی را انكار كند؟
این زیبایی باشكوه در تمام اتاق‌های خانه‌‌ای كه به سبك اروپایی طراحی شده است امتداد می‌یابد.اتاق خواب هم از این زیبایی بی‌نصیب نمی‌ماند. به این اتاق كوچك موجود در تصویر زیر نگاه كنید؛ این اتاق غرق در زیبایی سبك اروپایی است.

روکش‌های طلایی در سبک اروپایی

این ویژگی سبك اروپایی شاید برای بعضی از افراد اغراق‌شده و بیش از حد تزئینی باشد. با این وجود، وقتی این كار به دقت و به درستی انجام شود، لایه‌های طلایی سبك اروپایی  لایه نهایی لوكس بودن و شكوه را در فضا ایجاد می‌كند.چارچوب‌های طلایی در طراحی اروپایی  (هم مدرن و هم سنتی) عناصرمتداولی هستند و در همه جامانند قاب آینه‌ها، به صورت منبت‌كاری شده در مبلمان چوبی، و به صورت منبت‌كاری شده در كاشی‌هاحضور دارند. حتی استفاده از رگه‌های طلایی در سنگ مرمر نشانه‌ای از علاقه بیش از حد به عناصر طلایی در سبك اروپایی  است جای دیگری كه این علاقه به رنگ طلایی خود را نشان می‌دهد در وسایل تزئینی است و در این فضا از وسایل تزئینی بسیار زیادی استفاده شده است. البته اگر این وسایل از باكیفیت‌ترین مواد هم ساخته شده باشند باز هم شما نمی‌توانید فروشگاهی را پیدا كنید كه تمام این وسایل را داشته باشد. به جای این وسایل می‌توانید از وسایل تزئینی دست‌ساز كه از سنگ، سنگ مرمر، چوب‌ با روكش طلایی، و فلز ساخته شده‌اند استفاده كنید. كریستال، شیشه، و آینه‌ها نیز نقش بسیار مهمی در طراحی این فضای بزرگ بازی می‌كنند. آیا كسی هست كه از دیدن این خانه زیبا و درخشان شگفت‌زده نشود؟

كاشی، مرمر و سنگ در خانه‌های به سبک اروپایی

از سنگ مرمر گرفته تا سفال، تمام انواع مواد ریشه خود را در تاریخ اروپا پیدا می‌كند. هنرمندان و صنعت‌گران اروپای باستان،سنگ‌های رستیك را تبدیل به آثار هنری زیبا و جذاب می‌كردند.
وجود طرح‌های هندسی،رنگ، و رگه‌های زیبا در كاشی‌های سنگی بسیار زیبا و استادانه است و نشان از خانه‌ای كه به سبك اروپایی  طراحی شده است، دارد. امروز هم در طراحی خانه‌های لوكس و مدرن اروپایی  از كفپوش‌ها و دیوارهایی از جنس سنگ مرمر براق استفاده می‌شود و طراحان از ویژگی‌های این نوع سنگ‌های براق و زیبا برای ایجاد جذابیت در فضاهای مینی‌مالیستی استفاده می‌كنند.اگر می‌خواهید حتی بخشی از این طراحی را در خانه خود پیاده كنید، آن‌گاه یك كاشی مرمری زیبا را به فضای ورودی خانه خود اضافه كنید و یا با اضافه كردن سنگ مرمر به كفپوش‌ها یا دیوارهای حمام این فضا را تبدیل به فضایی لوكس و مجلل كنید. اگر به سبك روستیك علاقه بیش‌تری دارید بهتر است از كاشی‌های سفالی در خانه خود استفاده كنید؛ رنگ و بافت كاشی‌های سفالی، بخشی كاملا مجزا در سبك طراحی اروپایی  هستند.

طراحی مدرن را در سبک اروپایی ببینید

همانطور كه در بالا اشاره شد، به نظر می‌رسد دو مكتب طراحی بر فضای معماری و طراحی داخلی سبك اروپایی  مسلط هستند، یكی سبك اروپایی پرتزئیات مربوط به دوران قدیم و دیگری سبك اروپایی  مدرن.
اكثر طراحی‌های داخلی كه دارای سبك كاملا سنتی بودند، اما طراحی مدرن هم جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های اروپایی  دارد. زیبایی و لوكس بودن سبك اروپایی  در سبك طراحی مدرن هم كاملا به چشم می‌آید.
در طراحی مدرن اروپایی مبلمان دارای خطوطی نرم‌تر و تزئینات كم‌تری هستند، اما همچنان وسایل از بهترین و باكیفیت‌ترین مواد ساخته می‌شوند و از این طریق لوكس بودن و زیبایی سبك اروپایی  در این خانه‌ها حفظ می‌شود. در طراحی مدرن اروپایی از خطوط ساده‌تر و هم‌چنین كمی بیش‌تر از رنگ‌های سیاه و سفید نسبت به همتای سنتی خود استفاده می‌شود. با این حال در طراحی‌های مدرن اروپایی  عناصری لوكس مانند لوسترهای كریستال نامتعارف یا وسایل تزئینی براق اضافه می‌شود كه به طور معمل در طراحی مینی‌مالیستی خانه‌های مدرن از چنین عناصری استفاده نمی‌شود.
بنابراین تمام مشتاقان سبك مدرن نیز با استفاده از مواد و مصالح باكیفیت می‌توانند سبك اروپایی را در فضای داخلی خانه خود اجرا كنند. البته یادتان نرود كه این عناصر باید در تمای اتاق‌های خانه وجود داشته باشند تا فضای كلی خانه شما یكدست و یكپارچه شود.

از قرن 15 تا اكنون، سبك اروپایی باشكوه و پرطرفدار باقی مانده است. استفاده از مبلمان با کیفیت، سنگ‌ها و كاشی‌های هنری، و روكش‌ها و عناصر طلایی در سبك اروپایی  همچنان پرطرفدار باقی مانده است و این مسئله به این دلیل است كه تركیب این اجزا در نهایت نتیجه‌ای جذاب و رویایی دارد كه نهایت زیبایی است و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد.خواه شما طرفدار طراحی سنتی باشید یا خواه طرفدار طراحی مدرن، می‌توانید از سبك طراحی اروپایی  در طراحی خانه خود استفاده كنید. فقط كافی است هنگام خرید بهترین وسایل با بهترین كیفیت را خریداری كنید. و اگر این كار از توان مالی شما خارج است، روی یك یا دو وسیله سرمایه‌گذاری كنید و بهترین آن‌ها را بخرید که تا آخر عمر در خانه شما بدرخشند. از سنگ، مرمر، و كاشی هر كجا كه لازم بود استفاده كنید تا خانه شما تبدیل به فضایی به سبك اروپایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید