خصوصیات دکوراسیون صنعتی

خصوصیات دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون صنعتی یکی از سبک های دکوراسیون داخلی است که طرفداران خاص خود را دارد در این سبک دکوراسیون وسایل قدیمی در کنار وسایل جدید استفاده میشود و محیطی خاص و جذاب ایجاد میکند . دکوراسیون صنعتی بیشتردر خانه هایی با سقف بلند و خانه های مدرن و محیط های اداری و تجاری کاربرد دارد.

سبک دکوراسیون صنعتی از اوایل قرن بیستم بعد از تمام شدن انقلاب صنعتی رواج پیدا کرد .چون در آن زمان کارخانه ها تعطیل شدند و کشورها کار تولید خود رابه کشورهایی با نیروی کار ارزان  انتقال  دادند و در نتیجه بسیاری از کارخانه ها متروکه شدند که بعدها با افزایش جمعیت بسیاری به این کارخانه های نقل مکان کردند و از آن دوره سبک دکوراسیون صنعتی پدیدار شد .

موادی که در این طراحی دکوراسیون به کار برده میشود از جنس آجر، بتن ،چوب و فلز است .
در دکوراسیون صنعتی از سطح چوبی و فلزی فراوان استفاده میشود و نقش اساسی را در این سبک دارند ومثلا سقف از پنل های چوبی تهیه میشود و یا میتوان از پارکت لمینت  در کف نیز استفاده نمود. به کار بردن صندلی های فلزی در کنار میز چوبی جذابیت خاصی به محیط میدهد .و استفاده از هود و کابینت استیل و لوله های فلزی کوچک در کنار هم در آشپزخانه سبک صنعتی را بیشتر نشان میدهد.

در سبک دکوراسیون صنعتی از رنگ های خنثی و طبیعی استفاده میشود و رنگ های روشن مناسب این سبک نمی باشند .برای از بین بردن بی روح بودن در سبک دکوراسیون صنعتی میتوان از رنگ خرمایی و قهوه ای به عنوان رنگ غالب استفاده نمود و در دکوریهای کوچکتر از رنگ خنثی استفاده میشود و مصالحی مانند چوب و آجر نیز رنگ طبیعی را نشان میدهند .

بیشتر بخوانید  نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

در به کار بردن مبلمان و تزئینات ساختمان این سبک از وسایل کارخانه ها و آزمایشگاههای قدیمی الهام گرفته میشود .

استفاده از قاب عکس و تابلو نقاشی برای از بین بردن سردی و یکنواختی این سبک توصیه میشود.
برای ایجاد حس زندگی و شادابی در این سبک مینوان از گیاهان طبیعی در این سبک استفاده نمود .

از ویژگی های اصلی در سبک دکوراسیون صنعتی، لوله ها و اتصالات هستند که پنهان نیستند و در معرض دید قرار گرفته اند .
برای ایجاد روشنایی در سبک دکوراسیون صنعتی از آباژورهای پایه بلند و آویزهای روشنایی ساده از جنس فلز استفاده میشود.

دکوراسیون آشپزخانه در سبک صنعتی:

طراحی آشپزخانه دراین سبک خیلی فضای گرم و صمیمی نیست اما جذابیت خاصی دارد واز رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری ،قهوه ای و یا قرمز استقاده میشود و قفسه های کابینت باز هستند و موادی مانند آجر خام و لوله های آب و تیرهای فلزی در این سبک کاربرد دارد .از بتن نیز در کف ،پیشخوان و یا دیوار آشپزخانه استفاده میشود.

دکوراسیون اتاق نشیمن در سبک صنعتی :

در این سبک باید آجرها قرمز باشد برای همین منظور باید از کاغذ دیواری با طرح های آجری استفاده کرد همراه با طرح های آجری میتوان از لوله های فلزی آب و نور مناسب طرحی زیبا و جذاب را در اتاق نشیمن ایجاد کرد .

دکوراسیون اتاق خواب به سبک صنعتی :

در این محیط نیز استفاده از آجر قرمز بسیار مهم است و یا میتوان از کاغذ دیواری با طرح آجر استفاده کرد و از کفپوش های چوبی در کف اتاق و تیرک های چوبی قدیمی در سقف، اتاق خود را شبیه به یک انبار قدیمی طراحی کرد . همچنین دربهای تمام چوب با رنگ پلی استر یا دربهای فلزی در دکوراسیون صنعتی جایگاه ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید  دکوراسیون مدرن

دکوراسیون سرویس بهداشتی :

در سرویس بهداشتی نیز می توانید این سبک  را به کار برد. با استفاده از لوله های رادیاتور به جای تاسیسات آب و با استفاده از فلکه های قدیمی به جای شیر آب می توانید در سرویس بهداشتی طراحی ای جذاب ایجاد کرد. به کار بردن لوله های آب در میان کاشی های مدرن دیوار ها ظاهر زیبا و خاصی را به سرویس بهداشتی میدهد.و میتوان از فلکه های قرمز رنگ به جای شیر آب استفاده کرد و حس نوستالوژی بودن را القا کرد.

به طور کلی متوان گفت که برای طراحی فضاهای مختلف در این سبک باید از آجر قرمز استفاده نمود و لوله ها و اتصالات باید نمایان باشد حا با توجه به این خصوصیت مینوان رستوران ها و کافی شاب ها و مراکز درمانی و اداری را به سبک صنعتی طراحی نمود.

 

درب کلاسیک

تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!

دیدگاهتان را بنویسید