نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

استفاده از گیاهان و گل ها در دکوراسیون سبک صنعتی می تواند به عنوان یکی از روش هایی برای افزایش طراوت و زیبایی در فضاهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، گیاهان باعث تولید هوای تازه و افزایش رطوبت در فضاهای داخلی شده و همچنین می توانند به صورت یک دکوراسیون زیبا و جذاب برای دیدن در فضاهای صنعتی عمل کنند.

استفاده از گل ها و گیاهان در دکوراسیون سبک صنعتی می تواند به چندین شکل انجام شود. برای مثال، می توان در گوشه های فضاهای صنعتی گلدان های بزرگ و بلندی را قرار داد تا به عنوان یک عنصر تزئینی برجسته عمل کند. همچنین، می توان در قسمت هایی از دیوار که با بتن پوشیده شده اند، گلدان های کوچکی را بر روی آن قرار داد و باعث افزایش زیبایی و جذابیت فضا شد.

استفاده از گل ها و گیاهان برای دکوراسیون سبک صنعتی می تواند به راحتی با سایر المان های دکوراسیون مانند لوسترهای بزرگ، میزهای بتنی، صندلی های فلزی و کاغذ دیواری های با رنگ های مشکی و سفید ترکیب شود و در نهایت یک فضای داخلی زیبا و جذاب خلق کند.

در دکوراسیون سبک صنعتی، استفاده از گل و گیاه به عنوان یکی از عناصر دکوراتیو محبوب است. این گیاهان و گل‌ها می‌توانند برای جلوگیری از ظاهر سرد و منفرد فضا، به عنوان یک عنصر طبیعی و گرما دهنده اضافی به دکوراسیون اضافه شوند. در ادامه به برخی از گیاهان و گل‌های مناسب برای دکوراسیون سبک صنعتی اشاره می‌شود:

سبک صنعتی - نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

سانسوریا (Sansevieria): گیاهی با برگ‌های طولانی و بلند، مناسب برای چیدمان در کنار مبلمان صنعتی و کنار پنجره‌ها.

بیشتر بخوانید  دکوراسیون سبک مدرن

91y21xLLwXL. AC UF8941000 QL80  - نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

ساگو پالم (Sago Palm): گیاهی با ساقه‌های ضخیم و برگ‌های گرد و مناسب برای قرار دادن در کنار مبلمان و کنار پنجره.

cactus industrial style decoration - نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

کاکتوس‌ها: کاکتوس‌ها به دلیل شکل و طرح جالب و منحصر به فردی که دارند، به عنوان یکی از گیاهان محبوب در دکوراسیون سبک صنعتی شناخته می‌شوند.

Mossy plants - نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

گیاهان خزه ای: گیاهان خزه‌ای با طرح بسیار ساده و مناسب برای قرار دادن در گلدان‌هایی با طرح‌های صنعتی هستند.

the bushes - نحوه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی

بوته ها: بوته‌ها با شاخه‌های چند شاخه‌ای مناسب برای قرار دادن در کنار مبلمان و برخی از عناصر دکوراتیو صنعتی هستند.

اگرچه استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی رایج است، اما نباید به طور زیاد از آن‌ها استفاده شود، زیرا برای حفظ ظاهر سرد و منفرد فضا، استفاده متعادل از آن‌ها مهم است.
استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سبک صنعتی می‌تواند به عنوان یک عامل زیبایی‌بخش مهم مطرح شود. گیاهان می‌توانند به دکوراسیون سبک صنعتی حسی از زیبایی و دلنشینی ببخشند. در واقع، گل و گیاهان در این سبک دکوراسیون، به عنوان یک عنصر نرم‌تنانه و طبیعی، در مقابل سطوح سرد و سخت صنعتی تعادل و هماهنگی ایجاد می‌کنند.

گل و گیاهان می‌توانند به دکوراسیون سبک صنعتی حس گرما و زندگی بخشند و برای تزیین اتاق‌ها و فضاهای مختلفی مانند نشیمن، سفره‌خانه، اتاق خواب و حتی دفتر کار استفاده شوند. انواع گیاهانی که برای دکوراسیون سبک صنعتی استفاده می‌شوند شامل گیاهان خانگی نظیر سانسوریا، فیکوس، و مونسترا، و گل‌های زینتی نظیر سوسن، بوته و بنفشه است.

معمولاً در دکوراسیون سبک صنعتی، گل و گیاهان در گلدان‌های سبک و صنعتی قرار می‌گیرند و در محیط‌هایی که با دیوارهای سفید یا خاکستری متحد هستند، تمایل دارند از گل‌ها و گیاهان با رنگ‌های زنده و قوی مانند سبز، نارنجی و زرد استفاده شود تا حس انرژی و پویایی در فضا ایجاد شود.
استفاده از گیاهان در دکوراسیون سبک صنعتی می‌تواند به دو شکل صورت گیرد. اولین روش استفاده از گیاهان در ظاهر دکوراسیون است. مثلاً، استفاده از گلدان‌ها و گیاهان بر روی میزهای کاری و قرار دادن آن‌ها در کنار ماشین‌آلات و وسایل صنعتی می‌تواند به دکوراسیون صنعتی زیبایی بیشتری ببخشد.

بیشتر بخوانید  دکوراتیو چیست ؟

در روش دوم، گیاهان به عنوان یک عنصر طبیعی در طراحی معماری به کار گرفته می‌شوند. مثلاً، استفاده از سقف‌های سبز و دیوارهایی که به صورت یک دیوار سبز طراحی شده‌اند، می‌تواند فضا را زیباتر و دلنشین‌تر کند. همچنین، استفاده از گل و گیاهان در فضاهای بیرونی مثل باغ‌ها و فضاهای سبز محیط را زیباتر و خنک‌تر می‌کند.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون سبک صنعتی، علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا، می‌تواند به عنوان یک راه حل برای کاهش آلودگی هوا، جذب دود و بوی نامطبوع و کاهش رطوبت در فضا کمک کند.

در دکوراسیون داخلی سبک صنعتی، گل و گیاهان طبیعی نیز می‌توانند به عنوان یکی از عناصر تزئینی مورد استفاده قرار گیرند. گل و گیاهان به عنوان عنصر زنده، طبیعی و صاف و ساده در این سبک داخلی بسیار جذاب هستند و می‌توانند احساس آرامش و طبیعت را به فضا منتقل کنند. در این سبک، گل و گیاهان به صورت طبیعی و با پرورش در سطح زمین و گلدان‌ها و یا به صورت مصنوعی و با استفاده از گل و گیاهان مصنوعی و دیواری موجود در بازار تزئینی قابل استفاده هستند.

گیاهانی که در دکوراسیون داخلی سبک صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • سبزی‌های زینتی مثل سانسیوریا، زامیافولیا، کالاتئوم، پتونیا و …
  • گل‌های زینتی مثل نارگیل، نرگس، بونسای، سیکلامن، آلوئه‌ورا و …
  • گیاهان هوایی مانند تیلاندزیا، کلیویا، استروفیتا و …
  • گیاهان چندساله مانند خزه‌ها و سبزیجات چندساله

از نظر قرارگیری، گیاهان می‌توانند در برخی قسمت‌های داخلی نظیر روی میز کار، پشت پنجره، بر روی کتابخانه و یا کنار مبل و صندلی قرار گیرند و اگر دوست دارید به گیاهان داخلی شکل خاصی دهید، می‌توانید با استفاده از سبد، گلدان و یا ستون‌های مخصوص، تنوع بخشید. همچنین می‌توانید از دیواری یا پشت بغل مبل‌ها برای نصب گلدان های استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  مدل کابینت آشپزخانه

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید