دکوراسیون کلینیک زیبایی

یکی از فضاهایی که باید در مورد دکوراسیون و دیزاین آن دقت و توجه ویژه ای مبذول داشته شود، کلینیک های زیبایی هستند. فضایی که در محیط هایی این چنینی وجود دارد، باید کاملا بهداشتی بوده و از نظر زیبایی شناختی نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. باید در این فضا، تا حد امکان از سادگی و بی توجهی در مورد دکوراسیون کلینیک زیبایی برحذر بود. نکته بسیار مهم دیگری که در این جا باید به آن اشاره گردد، این است که زیبایی و جلوه ای که دیزاین داخلی از آن برخوردار است، تمام اهمیت موضوع را به خود اختصاص نداده و باید به کارایی دکوراسیون، ایجاد آرامش برای فردی که وارد کلینیک شده و همچنین راحتی در تردد نیز توجه کرد. مهم ترین هدف دکوراسیون داخلی، به وجود آوردن فضایی است که در عین داشتن عملکرد و کارایی بالا، زیبایی منحصر به فردی داشته و با کاربری هایی که از آن انتظار می شود به خوبی تطابق و هماهنگی داشته باشد.

انتخاب رنگ در دکوراسیون کلینیک زیبایی چقدر اهمیت دارد؟

در دکوراسیون کلینیک زیبایی معمولا سعی می شود رنگ های روشن به کار برده شود. علت این کار، به متداول بودن و یا مد بودن رنگ سفید در کلینیک های زیبایی ربطی ندارد و تنها علتی است که باعث شده در اغلب مراکز زیبایی از سفید استفاده شود، به انعکاس نور توسط این رنگ بر می گردد. رنگ سفید می تواند نور را منعکس کرده و به همین دلیل فضا را روشن تر جلوه دهد. در ضمن نور سفید، نمادی از آرامش به شمار می رود. هر جا که رنگ سفید در آن حضور داشته باشد، آرامش عجیبی در فضا موج می زند. از آنجایی که افراد در مراجعه به مراکز زیبایی دچار استرس و اضطراب می شوند، باید به کمک ترفندهای مختلف و ساده تا حد امکان این استرس و اضطراب آنها را کاهش داد و شرایط نرمالی از نظر روحی برای بیمار فراهم کرد.

بیشتر بخوانید  رنگ کابینت جدید

البته بهتر است در کنار رنگ سفید از رنگ های دیگری نیز استفاده شود. دیگر رنگ ها، می توانند از یکنواختی رنگ سفید بکاهند و به محیط کلینیک روح ببخشند. بهتر است در دکوراسیون کلینیک زیبایی، از رنگ هایی که تنالیته تیره ای دارند استفاده نگردد. این رنگ ها تاثیر خوبی از خود به جای نمی گذارند.

آیا پارتیشن بندی در دکوراسیون کلینیک زیبایی مهم است؟

یکی دیگر از نکاتی که در دکوراسیون کلینیک زیبایی باید به آن توجه کرد، پارتیشن بندی است. در کلینیک های زیبایی کارها و فعالیت های مختلف و متفاوتی انجام می شود و به همین دلیل لازم است که برای هر فعالیتی یک بخش و قسمت جداگانه در نظر گرفته شود.

اگر مساحت و وسعت کلینیک زیاد است و اتاق های زیادی در آن وجود دارد نیازی به پارتیشن بندی نیست، اما معمولا برای محیط های کوچک، باید با کمک ابزار مناسب، فضایی مختص هر فعالیت در نظر گرفت و بی نظمی و آشفتگی را از محیط دور کرد.

در کلینیک هایی که پارتیشین بندی و بخش بندی شده اند، بیماران می دانند باید به کدام قسمت مراجعه کنند و این کار به ظاهر ساده می تواند به مراجعه کنندگان نشان دهد که در محیط مذکور نظم و ترتیب جاری است.

توجه به نورپردازی تا چه اندازه در دکوراسیون کلینیک زیبایی اهمیت دارد؟

مساله مهم دیگری که باید در دکوراسیون کلینیک زیبایی به آن توجه کرد، نورپردازی است. هدف از نورپردازی، افزایش نور محیط و ایجاد یک فضای روشن برای کار کردن پرسنل است.

نورپردازی محیط باید دو هدف را در کنار هم پوشش دهد. یکی از اهداف، افزایش روشنایی و ایجاد یک جلوه زیبا داخل کلینیک است و مورد دیگر نداشتن مزاحمت برای پرنسل، پزشک و حتی بیمار است.

بیشتر بخوانید  استفاده از مبلمان و وسایل دکوری سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

بهتر است در اتاق هایی که بیماران باید بر روی تخت دراز کشیده و مدت زمان زیادی را به سقف چشم بدوزند از قرار دادن چراغ ها و لامپ هایی که نور خیره کننده و درخشانی دارند، به شدت اجتناب کرد. انجام این کار ممکن است نور اتاق را زیاد کند، اما بیماری که بر روی تخت دراز کشیده، ممکن است اذیت شده و نتواند احساس راحتی را در طی مدت درمان حس کند.

اگر در و دیوارهای کلینیک با رنگ سفید رنگ آمیزی شده باشند و در کنار آن نیز نوری مناسب در فضا وجود داشته باشد، تمیزی و بهداشت اولین حسی است که به مخاطب و مراجعه کنندگان القا می شود و این مورد باعث ایجاد یک حس خوشایند و راضی کننده خواهد شد.

آیا توجه به دیزاین سالن انتظار در دکوراسیون کلینیک زیبایی مهم است؟

یکی از مهم ترین جاهایی که بیماران ممکن به دلیل وجود ازدحام و شلوغی، مدت زمان زیادی در آن حضور داشته باشند، سالن انتظار است. از همین رو، در دکوراسیون کلینیک زیبایی باید توجهات ویژه و خاصی نسبت به این اتاق مبذول داشته شود. دکوراسیون موجود در این اتاق می تواند بیماران را تحت تاثیر قرار دهد و آرامش آنها را افزایش دهد و یا برعکس آنها را کلافه و عصبی  کند.

متخصصین حوزه دکوراسیون کلینیک زیبایی، توصیه می کنند که برای دکور کردن این اتاق، به سراغ رنگ ها و عناصری رفت که نشان دهنده موضوعی باشد که کلینیک مذکور در آن تخصص دارد.

نکته دیگری که باید در ارتباط با دیزاین داخلی کلینیک های زیبایی مورد بررسی قرار داده شود، رنگ مبلمان هایی است که در سالن انتظار قرار داده می شوند. مبلمان ها باید بسیار راحت بوده و رنگ زیبایی و دلنشینی داشته باشند و شرایط راحت و ایده آلی برای فرد بیمار فراهم کنند.

بیشتر بخوانید  طراحی دکوراسیون سوپر مارکت

استفاده از گل ها و گیاهان، پوسترهایی که حاوی اطلاعات مفیدی در مورد کلینیک و یا تخصص آنها می باشند، نصب تابلوهایی که منظره و یا تصویری زیبا را به نمایش می گذارند  از جمله روش هایی هستند که می توانند باعث ایجاد یک محیط دلنشین و جذاب در سالن انتظار شوند.

از قرار دادن میزها داخل سالن انتظار نباید غفلت کرد. این میزها نیز در نوع خود قادرند فضای سالن را تحت تاثیر قرار داده و در کنار آن نیز کارایی بالایی داشته باشند. می توان کتاب ها و مجله هایی سرگرم کننده بر روی میزها قرار داد و از کلافگی و خستگی مراجعه کننده تا حد زیادی جلوگیری کرد.

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید