دکوراسیون سفره خانه

برای برپایی یک دورهمی دوستانه و صمیمی دوست دارید به کجا بروید؟ دوست دارید یک کافه شیک و لاکچری را انتخاب کنید و یا دوست دارید به سفره خانه رفته و با خیالی راحت به صحبت و خنده بپردازید؟ هر کسی بر اساس سلیقه ای که دارد یکی از این دو نوع فضا را انتخاب می کند. اگر می خواهید در یک محیط ساکت و مجلل حضور پیدا کنید، کافه ها مناسب ترین گزینه به شمار می روند اما اگر می خواهید در یک فضای غیر رسمی نشسته و به گفتگو با دوستان خود مشغول شوید، توصیه می کنیم حتما یک سفره خانه تمیز و زیبا را انتخاب نمایید.

چرا توجه به دکوراسیون سفره خانه مهم است؟

مهم ترین دلیلی که برای توجه به دکوراسیون سفره خانه می توان عنوان کرد، افزایش ورود مشتری است. هر سفره خانه ای که می خواهد در طول روز به تعداد مراجعین بیشتری سرویس دهد باید به دیزاین داخلی توجه ویژه ای داشته باشد. درست است که یک سفره خانه، یک فضای سنتی در اختیار قرار می دهد اما با این حال باید اصول دکوراسیون داخلی در آن اجرا شده و محیطی فرح بخش و دوست داشتنی در آن جریان داشته باشد.

فضایی که خصوصا جوانان برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می کنند باید به گونه ای باشد که در آن احساس راحتی کرده و از حضور در آن حسی خوشایند و لذت بخش را تجربه کنند. فراهم کردن این حس در مشتریان و افرادی که به سفره خانه وارد می شوند تنها با بذل توجه به دکوراسیون داخلی سفره خانه صورت می پذیرد. پس چه بهتر است که به هنگام افتتاح یک سفره خانه، علاوه بر آنکه در انتخاب محل دقت می شود به دیزاین داخلی نیز توجه زیادی اعمال گردد.

بیشتر بخوانید  طراحی کابینت آشپزخانه

اصول ایجاد دکوراسیون سفره خانه شیک

اگر قرار باشد هر کاری به درستی صورت پذیرد، باید اصول و قواعدی که متخصصین در حوزه مربوطه تعیین کرده اند، نیز رعایت گردد. از آنجایی که احداث و افتتاح یک سفره خانه با توجه به ایجاد درآمد برای مدیر آن صورت می گیرد پس باید در دکوراسیون سفره خانه نیز اصول و قوانین آن رعایت شود. برخی از مهم ترین این قوانین، مواردی هستند که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

ساخت یک سقف کوتاه در دکوراسیون سفره خانه

سفره خانه ها، شکل سنتی رستوران ها هستند. سفره خانه ها در ایران قدمت زیادی دارند و همین قدمت طولانی و استفاده از شکل و شمایلی که این محل در گذشته داشته، می تواند یک راهکار مناسب برای ایجاد تغییر در دکوراسیون سفره خانه به شمار رود.

در گذشته، سفره خانه ها طاق و سقفی کوتاه داشتند؛ علت این موضوع به افزایش صمیمیت بین افرادی بر می گشت که در سفره خانه حضور پیدا می کردند. همین ایده را می توان در سفره خانه هایی که به صورت مدرن ساخته می شوند، پیاده کرد و ظاهری متفاوت در آن به وجود آورد.

احداث فضای باز و سرپوشیده در دکوراسیون سفره خانه

از دیگر مواردی که می توان برای افزایش مشتری  سفره خانه به کار برد، در نظر گرفتن فضای باز و سرپوشیده است. در فصول گرم سال رفتن به قسمت سرباز سفره خانه و در فصول گرم رفتن به قسمت سرپوشیده، می تواند ایده بسیار جالبی برای جلب توجه مخاطبین و علاقه مندان رفتن به سفره خانه ها شود.

بیشتر بخوانید  انواع کمد دیواری

استفاده از تزیینات مختلف در دکوراسیون سفره خانه

ایده دیگر در دکوراسیون سفره خانه، استفاده از تزیینات مختلف استفاده از دربهای شیشه خورکلاسیک است و دیگر تزییناتی که حضور آن می تواند فضا را به شکلی بسیار صمیمانه و دوست داشتنی تغییر دهد، استفاده از گیاهان است. انواع و اقسام گیاهان موجود بوده و برخی از آنها نیز با داشتن گل هایی بسیار زیبا و رنگین می توانند دکوراسیون را تحت تاثیر خود قرار دهند.

از دیگر ایده های مناسب و جالب توجه برای تزیین دکوراسیون سفره خانه، استفاده از لوازمی و اشیائی است که به سبک قدیمی ساخته شده اند. برای مثال سماورهایی که شکلی قدیمی و سنتی دارند و یا قرار دادن حوضچه های در ابعاد کوچک در داخل سفره خانه، می توانند گزینه خوبی برای استفاده در دکوراسیون سفره خانه به شمار روند.

در نظر گرفتن قسمت های مختلف در دکوراسیون سفره خانه

زمانی که به یک سفره خانه وارد می شوید، اگر دکور سفره خانه  نتواند توجه شما را به خود جلب کند، به احتمال زیاد، آخرین باری خواهد بود که به محل مذکور می روید. حال اگر دکوراسیون زیبا بوده و چینش منحصر به فرد و خاصی داشته باشد، امکان ندارد سفره خانه مذکور به پاتوق شما و دوستانتان تبدیل نشود. یکی از عواملی که می تواند باعث شود یک سفره خانه به پاتوق همیشگی شما تبدیل شود، در نظر گرفتن قسمت های مختلف در آن است. مثلا برخی از رستوران ها، یک قسمت وی آی پی دارند که مخصوص مهمانان ویژه است؛ به این قسمت، عموم مردم نمی توانند وارد شوند. در برخی از رستوران ها یک قسمت به نشستن خانواده ها و یک قسمت برای نشستن مجردها اختصاص داده شده است. این تکفیک فضا یکی از بهترین راه ها برای افزایش تعداد مشتریان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید  مدل کابینت آشپزخانه

استفاده از جریان آب در دکوراسیون سفره خانه

آیا می توان صدای آب را در هر فضایی شنید و جذب آن نشد؟ استفاده از جریان آب در دکوراسیون سفره خانه، می تواند لطافت فضای سفره خانه را به مقدار قابل ملاحظه ای تحت تاثیر خود قرار دهد. جریان آب نه تنها قادر است لطافت و آرامش را در فضا پراکنده کند، بلکه می تواند هوای موجود در سفره خانه را نیز پالایش کرده و یک تهویه طبیعی در آن ایجاد کند. در برخی از سفره خانه هایی که مشتریان تمایل دارند قلیان بکشند جریان آب می تواند هوای سفره خانه را تسویه کند و فضایی دلنشین و دوست داشتنی در آن ایجاد کند.

علاوه بر آنکه دیدن یک جوی آب کوچک در سفره خانه می تواند برای بسیاری افراد جذاب باشد، شنیدن صدا نیز تاثیرات خاص خود را دارد.  برای افزایش آرامش روح، کافی است چشمان خود را بسته و به صدای جریان آب گوش فرا دهید؛ بدین شکل آرامشی وصف ناپذیر تمام وجود شما را در برخواهد گرفت.

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید