طراحی دکوراسیون سوپر مارکت

طراحی دکوراسیون سوپر مارکت

ویژگی های طراحی دکوراسیون سوپر مارکت

از جمله فضاهایی که در طول هفته حداقل یک بار، افراد در آن حضور پیدا کرده و مایحتاج خود را از آن تهیه می کنند، سوپرمارکت ها هستند. حجم وسیعی از تردد که در این فضا مشاهده می شود و همچنین اهمیت به دست آوردن نظر مخاطبان و مشتریان، باید باعث افزایش توجه به طراحی دکوراسیون سوپر مارکت شود. کالاهای زیادی در یک فروشگاه ارائه می گردند و به همین دلیل یکی از مهم ترین نکاتی که باید در دیزاین داخلی به آن توجه گردد، رعایت نظم و ترتیب است. اگر دکوراسیون فروشگاه، یک دیزان لوکس و مجلل باشد اما هیچ نظمی در آن وجود نداشته باشد، عملا این چیدمان به دردنخور و فاقد استفاده خواهد بود. اگر صاحب یک سوپرمارکت هستید، حتما ادامه این متن را مطالعه کنید تا با مهم ترین نکات و اصول توصیه شده در این حوزه آشنا شوید.

توجه به مساحت در دیزاین سوپر مارکت

معمولا در فضاهایی که مساحت زیادی در اختیار نیست، نمی توان چیدمان  و یا دکوراسیون سوپر مارکت را به هر صورتی انجام داد. طراحی داخلی در مساحت های کم، باید با رعایت اصول انجام شود تا هم فضای کافی برای ورود مشتری وجود داشته باشد، هم کالاها در دسترس قرار داده باشند و هم بتوان محصول مورد نظر را به راحتی مشاهده و خریداری کرد.

معمولا در فروشگاه هایی که مساحت زیادی در اختیار است، مشکلی برای قرار دادن قفسه به تعداد کافی وجود ندارد و چیدمان به راحتی انجام می شود. رعایت قواعد دکوراسیون داخلی در فضاهای کوچک و انتخاب ایده هایی جذاب، می تواند یک فروشگاه کوچک را به محلی بسیار زیبا و راحت برای خرید تبدیل کند.

بیشتر بخوانید  یک دکوراسیون رویایی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

استفاده از رنگ در دکورسوپر مارکت

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد تغییراتی شگرف و باورنکردنی بر روی دکوراسیون سوپر مارکت می شود، رنگ ها هستند. بارها و بارها شنیده اید که رنگ ها از قدرت پنهان و غیر قابل انکاری برای تغییر دادن فضاهای مختلف برخوردارند و چه خوب است از این قدرت و توانایی پنهان برای افزایش تعداد مشتریان استفاده گردد.

نکته ای که متخصصین داخلی تاکید زیادی بر روی آن دارند این است که برای رنگ دیوارها و بدنه فروشگاه و یا حتی رنگ قفسه هایی که اجناس بر روی آنها قرار داده می شوند، از رنگ های تیره استفاده نگردد. خصوصا اگر مساحت فروشگاه کم بوده و زیاد نیست، بهتر است به هیچ عنوان به سراغ رنگ های تیره نرفت؛ زیرا این رنگ ها، فضای موجود را کوچک جلوه داده و این اصلا تاثیر خوبی بر روی جلب نظر مشتری و دکوراسیون سوپر مارکت ندارد. برای افزایش زیبایی دکوراسیون، می توان از ترکیب رنگ ها در کنار هم استفاده کرد؛ به این شکل، یک تنوع زیبا در داخل فروشگاه و با ساده ترین روش ها ایجاد خواهد شد.همچنین میتوان برای جلب توجه بیشتر مخاطب از کاغذ دیواریهایی با طرح میوه استفاده نمود.

در دکوراسیون سوپر مارکت تنها به استفاده از قفسه ها اکتفا نکنید

برخی افراد فکر می کنند که در دکوراسیون سوپر مارکت تنها باید از قفسه ها استفاده کنند. درست است که این روش می تواند نظم قابل ملاحظه ای را در محیط ایجاد کند اما وقت آن رسیده است که با به کار بردن اندکی خلاقیت و ایده های ناب و مدرن، محیط را به روش دیگری دیزاین کنید و از فضاهای که در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال، اگر قسمت هایی از دیوار فروشگاه خالی است، می توانید یک تخته چوبی را بر روی دیوار نصب کرده و اشیائی که وزن کمی داشته و می توانند باعث جذب نگاه مخاطب شوند را بر روی این تخته نصب کنید. به این شکل، از فضای موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و یک فضای خالی برای اجناس سنگین به وجود خواهید آورد. قرار دادن یک تابلوی نقاشی بر روی دیوار و آویزان کردن وسایلی ماند جواهر آلات کوچک می تواند یک مثال جذاب از این ایده باشد.

بیشتر بخوانید  دکوراسیون کلینیک زیبایی

در دکوراسیون سوپر مارکت نورپردازی را جدی بگیرید

نورپردازی یک عامل بسیار مهم در ایجاد شگفتی در دکوراسیون سوپر مارکت به شمار می رود. افراد، از رفتن به داخل سوپرمارکت هایی که به اندازه کافی روشن نبوده و تاریک هستند، خودداری می کنند و اگر صاحب یک فروشگاه مواد غذایی نمی خواهد مشتریان خود را به علت این اهمال کاری از دست بدهد، خوب است به این موضوع نیز توجه داشته باشد. با اضافه کردن لامپ هایی که کم مصرف هستند و باعث افزایش نور موجود در فروشگاه می شوند، می توان کمبود نور را جبران کرد و کاری کرد که مشتریان با عشق و علاقه فراوان وارد فروشگاه شوند.

استفاده به جا و کاربردی از نورپردازی در دکوراسیون سوپر مارکت، به خصوص در سوپرمارکت های کوچک، می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای را در بزرگ نشان دادن فروشگاه داشته باشد. البته معمولا پیشنهاد می شود که از قلاب های متحرک، لامپ ها، چراغ ها و چراغ های تصویری در جای مناسب خود و به صورت ترکیبی استفاده شود و تنها به استفاده از یک المان اکتفا نگردد.

به چینش کالاها در قفسه در دکوراسیون سوپر مارکت توجه کنید

مشتریان وقتی وارد فروشگاه می شوند، به کالاهایی که در قسمت چپ قفسه ها قرار دارند، توجه بیشتری می کنند. شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و کالاهایی که قیمت بالاتری دارند را در قسمت چپ قفسه ها قرار دهید تا مشتریان به مدت طولانی تری به آنها نگاه کرده و خرید صورت گیرد. در طراحی دکوراسیون سوپر مارکت، سعی کنید کالاهای گرانقیمت را جوری قرار دهید که هم سطح چشمان مشتری باشد. بدین شکل، شما باز هم به فردی که به قصد خرید وارد فروشگاه شما شده این امکان را می دهید تا به سرعت کالای ارائه شده را مشاهده کند و برای خرید آن هیچ تردیدی از خود نشان دهد. بهتر است کالاهایی که قیمت پایین تری دارند در قسمت های پایینی قفسه ها قرار داده شوند.

بیشتر بخوانید  دکوراتیو چیست ؟

در ضمن، توصیه می شود که کالاهایی که ارتباط نزدیکی به هم دارند در قفسه های نزدیک قرار داده شوند و هر محصول در یک بخش جداگانه قرار گیرد. این نوع چینش از سردرگمی و آشفته کردن ذهن مشتریان جلوگیری به عمل می آورد و به آنها کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن کالایی که می خواهند را پیدا کنند.

 

درب کلاسیک

تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!

دیدگاهتان را بنویسید