تاثیر رنگها بر ایجاد دکوراسیون

تاثیر رنگها بر ایجاد دکوراسیون

تاثیر رنگها بر ایجاد دکوراسیون

متخصصان علم دکوراسیون با توجه به ویژگی‌های به‌خصوصی که  رنگ ها در ایجاد آرامش روانی در فضای یک آپارتمان ایجاد می‌کنند برای کسانی که دوست دارند محیط زندگی آرام و در عین حال متفاوتی داشته باشند، رنگ بنفش را به‌عنوان رنگ غالب در دکوراسیون منزل توصیه می‌کنند.بنفش همان‌طور که گفته شد رنگ عرفان و معنویت و در عین حال سرزندگی و نشاط در کنار ایجاد حس آرامش است.اما مادراین مطلب  قصد داریم نکاتی درباره بهترین مکمل رنگ بنفش به خصوص در دکوراسیون ارائه کنیم.
رنگ زرد به عنوان مکمل برتر برای رنگ بنفش می‌تواند محیط متفاوت و جذابی را در منزل شما ایجاد کند.شاید در نگاه اول دکور کردن خانه با رنگ زرد قدری باب میل شما نباشد، اما بهتر است قبل از استفاده از این رنگ در دکور منزل خود در مورد آن قضاوت نکنید. البته با توجه به تفاوت در ویژگی‌ها و تنوع سلایق در میان افراد ممکن است برخی اساسا با استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون مشکل داشته باشند به همین علت پیشنهاد می‌شود قبل از هرگونه قضاوت، دکور قسمتی از منزل خود را با استفاده از این رنگ تست کنید. مثلا می‌توانید بخشی از منزل خود را با کاغذ دیواری زرد به عنوان تست بپوشانید و سپس تصمیم بگیرید که آیا به استفاده از این رنگ در منزل خود اشتیاقی دارید یا خیر؟
زرد را بیشتر بشناسید
با این وجود قبل از هر اقدامی برای تست کردن رنگ زرد در آپارتمان خود بهتر است با این رنگ و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید.رنگ شناسان و متخصصان دکوراسیون در مورد این رنگ می‌گویند: از نظر روانشناسی زمینه روحی و روانی انسان به گونه‌ای است که رنگ زرد باعث ارتقا و نشاط انسان می‌شود.
این روانشناسان بر این باورند که انسان‌ها در درون و در ذات خود به رنگ زرد تمایل دارند، بنابراین اگر به دنبال افزایش اعتماد به نفس و دستیابی به آرامش روحی هستید می‌توانید به تاثیر این رنگ در ایجاد آنچه شما به دنبالش هستید اعتماد کنید. افراد پر امید، شاد و قاطع از نظر روانشناسی گرایش بیشتری به استفاده از رنگ زرد در وجوه و مناسبات گوناگون زندگی خود دارند. بنابراین، ایجاد اعتماد به نفس، شادی‌آفرینی و تحریک روحی و جسمی انسان از ویژگی‌های اصلی این رنگ محسوب می‌شود.
به اعتقاد روانشناسان رنگ زرد نه تنها باعث ارتقای فعالیت‌های جسمی می‌شود، بلکه باعث تحریک ذهن هم می‌شود و در تقویت حافظه نقش موثری دارد.
تاثیرگذاری رنگ زرد در دکوراسیون
همان‌طور که گفته شد رنگ زرد یکی از اثرگذارترین و قوی ترین مکمل‌ها برای رنگ بنفش است اما بهتر است بدانید همه طیف‌های رنگ زرد به یک اندازه تاثیرگذار نیستند. به عنوان مثال قدرت رنگ زرد روشن یا زرد شفاف در ایجاد شادی و نشاط در محیط بیشتر و بهتر از رنگ زرد تیره یا مات است. به این ترتیب بسته به آنچه شما در خلق دکوراسیون واحد مسکونی تان دنبال می‌کنید هنگام استفاده از این رنگ به طیف‌های آن توجه کنید و ببینید کدام طیف مناسب حال و سلیقه شما است.این در حالی است که نورهای طبیعی یا نورهای هنری که منابع نوری منزل شما را تشکیل می‌دهند تاثیرگذاری زیادی در تغییر جلوه رنگ زرد خواهند داشت. به‌عنوان مثال رنگ زرد در اتاق‌های آفتابگیر، نور و گرما را به میزان زیادی در محیط منعکس می‌کنند.انرژی و تحرک، ثروت، عشق و دوستی از دیگر ویژگی‌ها است که روانشناسان برای رنگ زرد بر می‌شمرند.
کاربرد رنگ زرد در قسمت‌های مختلف آپارتمان
رنگ زرد جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ‌آمیزی یا دکور اتاق‌های بزرگی است که قرار است با رنگ سفید دکور شوند.استفاده از رنگ زرد به جای رنگ سفید در چنین مواقعی مانع از بی‌روح شدن اتاق در نتیجه استفاده از رنگ سفید یکدست خواهد شد.
برای نقاشی یا کاغذ دیواری اتاق‌های تاریک یا اتاق‌های کوچک هم استفاده از رنگ زرد توصیه می‌شود. چرا که این رنگ به طرز شگفت‌آوری باعث بزرگ و روشن جلوه دادن چنین فضاهایی می‌شود.
رنگ زرد یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای چیدمان و دکور فضای آشپزخانه و ظروف است به‌خصوص هنگام صبحگاه به دلیل خاصیتی که در انعکاس نور و ایجاد تحرک و نشاط دارد، انرژی مضاعفی را برایتان خلق می‌کند.استفاده از عناصر طبیعی مانند یک گلدان پر از گل‌های زرد هم می‌تواند این اثربخشی را شدت بیشتری بدهد.
زرد، رنگ اجتماعی‌ها!
روانشناسان همچنین از رنگ زرد تعبیر به رنگ انسان‌های اجتماعی می‌کنند و توصیه می‌کنند حتما در دکور فضاهایی مانند نشیمن آپارتمان خود برای ایجاد صمیمت بیشتر از این رنگ استفاده کنید. در مقابل استفاده از رنگ زرد به هیچ وجه در اتاق خواب توصیه نمی‌شود هر چند طیف‌های بسیار ملایم آن برای سرویس‌های بهداشتی مناسب است.
ترکیب زرد با کدام رنگ‌ها؟
علاوه بر بنفش که مکملی عالی برای رنگ زرد به شمار می‌رود، این رنگ به دلیل ویژگی‌های خاصش به‌راحتی خود را در یک ترکیب رنگی سازگار می‌کند و به راحتی می‌توان آن را با رنگ‌های دیگر همخوان کرد.
با اندکی دقت در محیط طبیعی پیرامون خود در می‌یابید که رنگ زرد به راحتی با رنگ آبی همخوانی پیدا می‌کند علاوه بر این، زرد در کنار رنگ سبز ترکیب فوق‌العاده زیبایی را به دنبال خواهد داشت.
سازگاری ترکیب رنگ زرد با رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، قرمز، صورتی ملایم و نارنجی موید همخوانی این رنگ با رنگ‌های دیگر است.

بیشتر بخوانید  دکوراسیون پسرانه

درب کلاسیک

تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!

دیدگاهتان را بنویسید