دکوراسیون داخلی اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است . اتاق خواب یکی از مهمترین فضاهای خانه میباشد و چون محل استراحت و آرامش است و از آنجاییکه یک خواب راحت شبانه در میزان انرزی و سلامت فیزیکی و روانی افراد تاثیر به سزایی دارد برای همین در انتخاب سرویس خواب و تخت و تشک باید دقت کافی را لحاظ کرد .

وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب :

تخت خواب

تخت و سرویس خواب یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز یک اتاق خواب است و تختی که انتخاب میشود راحت و زیبا و پا تختی و فرش و پرده از نظر رنگ همخوانی داشته باشد و بهتر از تختخواب هایی که زیر آن با پارتیشن قسمت بندی شده استفاده نمود تا وسایل اضافی را در آن قرار دادن و به منظم بودن هرچه بیشتر اتاق خواب کمک نمود و میتوان از روتختی هایی با طر ح گل و رنگ های روشن استفاده نمود تا فضایی دلباز و زیبا در اتاق خواب ایجاد شود .

کاغذ دیواری

برای پوشش دیوارو سقف اتاق خواب میتوان از کاغذ دیواری های زیبا و متنوع که ترجیحا دارای طرح هندسی میباشنداستفاده نمود کاغذ دیواری از جمله اقلام مورد نیاز اتاق خواب است که اکر با دقت و اصولی انتخاب شود تاثیر بسزایی در زیبایی اتاق دارد .

آینه

آینه نیز از عناصر مهم اتاق خواب به شمار میاید و وقتی نور اتاق در آینه منعکس میشود باعث جلوه و زیبایی اتاق میگردد و فضا را بزرگتر نشان میدهد و بدین منظور میتوان درب کمد را از جنس آینه انتخاب نمود و از زیبایی فوق العاده آن لذت برد .

بیشتر بخوانید  کابینت ممبران سفید

کمد دیواری

استفاده از کمد دیواری های ام دی اف که قطر کمی دارند و مقاومت بالایی در اتاق خواب مناسب میباشد که باعث نظم دهی به لباس ها و وسایل اتاق میشود و باعث برقراری یک نظم کلی در فضای اتاق میشود و همین امر باعث آرامش ذهنی فرد میشود .

رنگ

رنگ در اتاق خواب بسیار مهم است و رنگی باید در پرده و روتختی و کاغذ دیواری ها مورد استفاد قرار بگیرد که حس و حال خوبی را به شما انتقال میدهد مثل رنگ هایی مثل آبی و سفید که کاربرد زیادی در اتاق خواب دارند و در انتخاب رنگ باید به جنسیت صاحب اتاق خواب را در نظر گرفت.در انتخاب رنگ اتاق خواب باید دقت شودکه رنگ های تند آرامش را بر هم میزنند و استفاده از رنگ های روشن مناسب میباشد زیرا هم باعث ایجاد آرامش میشود و اتاق خواب را بزرگتر نشان میدهد و هم میتوان رنگ های خنثی را در گنار رنگ های گرم و سرد تیره استفاده کرد .

نور پردازی

نور پردازی در اتاق خواب باید به صورتی باشد که نور کافی وجود داشته باشد وزمان خواب نور به اندازه ای باشد که در خواب شما اختلال ایجاد نکند و یا میتوانیم یک منبع روشنایی در بالای تخت قرار دهیم و هنگام مطالعه از نورش بهره ببریم .

و از نکات دیگری که رعایت آن در اتاق خواب اهمیت دارد این است که از آنجاییکه اتاق خواب صرفا برای خوابیدن نیست و برای گذراندن وقت آزاد نیز از آن استفاده میشود باید یک فضای نشیمن در آن ایجاد کرد مثل یک صندلی راحتی دسته دار برای مطالعه تا هم فضا شلوغ نشود و استفاده بهینه از فضا بشود و هم مجبور نباشیم چند بار رو تختی را به هم بزنیم و نظم حاکم از بین برود .
در چیدمان اتاق خواب بهتر است یک نقطه کانونی را انتخاب نمایید و چیدمان را از وسایل بزرگتر انتخاب نمایید و از به کاربردن دکوریجات زیاد اجتناب کنید و خلوت بودن اتاق را مد نظر داشته باشیدهمچنین مبتوان از گیاهان آویز یا زینتی مناسب آپارتمان به تعداد محدود در این فضا استفاده کرد اگر در این اتاق از تلویزیون استفاده میشود بهتر است روی دیوار نصب شود تا نیاز به میز نباشد و اتاق شلوغ نشود .
در دکوراسیون داخلی اتاق خواب بهتر است دیوارها را کاملا خالی نگذاریم و تابلو و آثار هنری در دیوار بالای تخت یا کنار پنجره و … نصب کنیم .
پرده اتاق خواب با توجه مدل دکوراسیون انتخاب میشود و بهتر است بزرگ و با متراژ بالا خریداری شود و با فرش اتاق خواب همخوانی داشته باشد .
کف اتاق از پارکت چوبی یا فرش بزرگ انتخاب شود و همچنین میتوان از درب های اچ دی اف یا درب اچ پی ال با رنگ ها و طرح های متنوع و زیبا در این زمینه استفاده نمود و اگر این اتاق دارای سرویس بهداشتی باشد میتوان از درب های ضدآب مقاوم در برابرآب یا درب پلی وود کاملا ضد آب استفاده نمود تا علاوه بر زیبایی از بروز نم و رطوبت به اتاق خواب جلوگیری شود .

بیشتر بخوانید  استفاده از مواد ساختمانی صنعتی در دکوراسیون داخلی

درب کلاسیک

تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!

دیدگاهتان را بنویسید