مراحل تولید درب داخلی

مراحل تولید درب داخلی

ثبت سفارش درب

در این مرحله با توجه به سفارشات روزانه درب های ساختمانی، سفارش ها به 6 دسته زیر تقسیم می شود

  1. درب های فلزی و درب فرفوژه
  2. دربهای داخلی مانند:درب ABS ، درب HDF ،درب HPL ، درب  PVC  و درب MDF
  3. درب های کلاسیک  مانند: درب داخلی لوکس، درب شیشه خور و درب چوبی
  4. درب ورودی مانند : درب ضد سرقت لوکس و درب ضد سرقت فلزی، درب لابی و درب ویلایی
  5. درب اداری مانند: درب آکوستیک ، درب هتلی، درب بیمارستانی
  6. درب ضد حریق و خروج اضطرای

 

ساخت درب – نجاری

در این مرحله با توجه به ابعاد ارسالی توسط کارفرما قاب دربهای داخلی با استفاده از چوب روسی در ابعاد 5 در 3 سانتیمتر ساخته می شود و کلاف آن ساخته می شود و ورق های mdf  که قبلا با توجه به طرح انتخابی مشتری و نوع درب انتخاب شده بر روی قاب چوبی پرس میشود.

نوع ساختار درب های داخلی به این صورت می باشد که ابتدا یک کلاف چوبی ساخته شد و یک طرف آن ورق ام دی اف یا اچ دی اف یا اچ پی ال بنا بر سفارش مشتری پرس می شود و فضای داخلی ان به جهت استحکام بیشتر با استفاده از شبکه بندی چوب یا هانیکام پر می شود و سپس ورق دوم بر روی درب پرس می گردد.

ساخت قابلمه یا دوراهی درب

در این مرحله با توجه به نوع راست باز شو یا چپ باز شو بودن درب ، یک طرف درب توسط دستگاه مخصوص دوراهی یا به اصلاح قابلمه زنی می شود تا بتواند درب بر روی چهارچوب ( چهارچوب فلزی، چهارچوب چوبی، چهارچوب upvc ، چهارچوب pvc) چفت شود و می توان در این مرحله جای قفل نیز ایجاد گردد. البته در مورد برخی از چهارچوب های قدیمی و غیر استاندارد نیازی به قابلمه زنی نمی باشد.

طراحی درب با استفاده از دستگاه CNC

در این مرحله با استفاده از طرحهای موجود در دکوراسیون داخلی فانوس و یا طرحهای ارسالی مشتری، اشکال مختلف بر روی رویه MDF درب طراحی می شود البته این مورد تنها برای دربهای MDF روکش PVC کاربرد دارد و برای سایر دربهای کاربردی ندارد

روکش PVC  درب

روکش درب های پی وی سی دارای ترکیبات خاص شیمیایی می باشد که موجب ضد آب و ضد رظوبت شدن این دربها می گردد.
به دلیل ساختار شیمایی خاص درب های pvc شرایط کملا ایزوله ای به وجود آورده است، با توجه به تکنولوژی های نوظهور دکوراسیون داخلی منزل و نیاز به هماهنگی میان ساختار ها و طراحی های داخلی، استفاده از درب های پی وی سی بیش تر از گذشته نمود پیدا کرده است و دیگر درب های الومینیومی جایگاهی برای طراحی داخلی ندارد.
روکش های PVC به صورت رول بوده(همانند رول های پلاستیک و یا سفره ها) که وقنی درب درون سینی دستگاه قرار می گیرد تحت دمای با مکش زیاد روی درب وکیوم می شود به طوری که اگر شبکه بندی درون درب محکم نباشد درب تحت فشار خرد خواهد شد.از این رو معمولا شبکه بندی درب های روکش PVC چوبی و یا یونولیت می باشدو اگر قرار باشد از شبکه بندی معمولی استفاده کنیم بایستی ابتدا رویه درب روکش شود و بعد از روکش کردن رویه رویه را مانند تولید سایر درب ها بر روی کلاف پرس کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید