مراحل و طریقه نصب درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

اگر مراحل و طریقه نصب درب ضد سرقت به درستی صورت نگیرد، می تواند دوام درب را به میزان زیادی کاهش دهد. به همان اندازه که خرید یک درب با کیفیت اهمیت دارد، نصب درست و اصولی آن نیز در حد خود مهم بوده و بی توجهی به این موضوع می تواند باعث آسیب به درب شود. تنها نتیجه ای که این بی توجهی در پی دارد، کاهش کارایی درب می باشد. برخی اوقات شاید صدمات وارد شده به درب قابل جبران نبوده و کارفرما مجبور شود آن را تعویض کند. ما در این نوشتار در مورد مرحله های نصب درب نکاتی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، امیدواریم که این نکته ها بتوانند برای شما بسیار کاربردی و مفید واقع شوند.

مراحل و طریقه نصب دربهای ضد سرقت

  • ساخت چهارچوب مناسب: وقتی درب ضد سرقت سفارش داده شد، باید شرایط برای نصب آن نیز فراهم گردد. اولین کاری که در این راستا باید صورت گیرد، آماده کردن و ساختن چهارچوب درب است. درب های ضد سرقت باید بر روی چهارچوب هایی که از پروفیل های آهن ساخته شده، قرار داده شوند. پروفیل های مورد استفاده معمولا 4 در 8 و یا 4 در 10 هستند. موضوعی که باید به آن دقت کرد این است که معمولا نصب چهارچوب باید بعد از انجام عملیات سفیدکاری باشد. در ضمن، چهارچوب نیز باید به وسیله مایعات ضد زنگ، رنگ خورده و در برابر خوردگی مقاوم سازی گردد. البته گاهی اوقات نیز می توان درب ضد سرقت را بر روی همان چهارچوب قدیمی نصب کرد و از این بابت مشکل خاصی وجود ندارد.
  • نصب قفل و دستگیره ها: خوب است بدانید که نصب قفل و دستگیره ها بعد از ساخت درب سرقت انجام می شود. وقتی درب ضد سرقت ساخته شد، یک دفترچه راهنما به همراه آن عرضه می گردد که در آن تمام مراحل نصب قفل و دستگیره عنوان گردیده است. اغلب قفل های موجود در بازار، با کمک دو پیچ در سر جای خود قرار داده می شوند. بعد از این کار، باید قفل داخلی نیز نصب شود.
  • مشخص کردن علامت لولا: برای آنکه محل لولا را مشخص کنید باید از فرد دیگری کمک بگیرید. در این جا، درب باید در جای خود قرار داده شود و مواظب باشید که تا شکاف 3 میلی متری حتما وجود داشته باشد. در نهایت نیز باید محل لولا را علامت زده و آن را مشخص کنید.
  • نصب کردن لولا: یک مته 2 میلیمتری برداشته و به کمک آن لولا را نصب کنید. برای لولاهایی که در قسمت پایین و وسط قرار دارند، هم باید به همین شکل رفتار شود.

بیشتر بدانید:

درب ضد سرقت لوکس ایرانی کد 257

کمد دیواری با رنگ پلی اورتان کد 0123

 

نصب درب ضد سرقت

رول بولت: برای آنکه بتوان  این درب  را بر سر جای خود نصب کرد، دو روش پیشنهاد می شود که یکی ازآنها رول بولت و دیگری جوش دادن است. در روش رول بولت، رعایت و توجه به یک نکته بسیار مهم و ضروری است و آن هم انتخاب دیوار مناسب است. دیوارهایی که برای نصب درب به این روش انتخاب می شوند باید مقاومت بالایی داشته باشند. به عنوان مثال دیوارهایی که در ساخت آنها از بتن استفاده شده بهترین گزینه برای نصب درب به روش رول بولت هستند. در این روش، درب و چهارچوبی که درب بر روی آن قرار داده می شود باید کاملا تراز باشد. وقتی مطمئن شدید که درب به درستی کار می کند باید لولاهای درب را با دیوارها هماهنگ کرد. بعد از انجام این کار و با توجه به سوراخ هایی که بر روی چهارچوب وجود دارد، دیوار باید سوراخ گردد. در نهایت نیز دو مرتبه باید درب و دیوار با هم تراز شده و رول بولت ها به داخل سوراخ هایی که مشخص شده اند، وارد گردند. با رعایت کلیه نکات گفته شده و به کار بردن دقت، می توان درب را به راحتی باز و بسته کرد و از دوام و ماندگاری آن اطمینان کامل داشت.

جوش دادن : روش دیگری که برای نصب درب ضد سرقت از آن استفاده می شود، روش جوش دادن است. در این روش، ابتدا باید درب قدیمی را از جای خود خارج کرد و درب ضد سرقت را در جای آن قرار داد. در قدم بعدی، باید درب از جهتی که باله ندارد در محل خود، یعنی چهارچوب قرار داده شود. وقتی درب به صورت کاملا تراز بر جای خود قرار گرفت، باید آن را چند مرتبه باز و بسته کرد تا مطمئن شد که درب به خوبی در جای خود قرار گرفته است و از نظر عملکرد و درست کار کردن هیچ مشکلی ندارد. اگر به قسمت داخلی چهارچوب درب توجه کنید، چند سوراخ بر آن مشاهده خواهید کرد. در این قسمت ها، چندین خال را جوش داده تا درب به صورت موقتی بر جای خود قرار داده شود. وقتی مطمئن شدید که درب کامل بر جای خود قرار گرفته است، عملیات جوشکاری را کامل انجام دهید تا درب ضد سرقت به صورت اساسی بر جای خود ثابت شود.

مراحل و طریقه نصب درب ضد سرقت در دیوارهای پارتیشنی

مراحل و طریقه نصب درب ضد سرقت در دیوارهایی که به آنها دیوارهای پارتیشنی گفته می شود، به این شکل است که ابتدا باید چهارچوب درب اندازه گیری شود. سپس با استفاده از ضد زنگ، چهارچوب را در برابر زنگ زدگی مقاوم کنید؛ بدین شکل عمر و دوام این نوع درب افزایش پیدا خواهد کرد. در نهایت نیز باید عملیات تراز کردن چهاچوب انجام شود و در مرحله آخر نیز درب بر جای خود قرار داده شود.

در نصب درب در این دیوارها به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه داشته باشید:

  • بعد از آنکه عملیات های مختلف ساختمانی در یک ساختمان به پایان رسید باید نصب درب صورت گیرد.
  • در تراز قراردادن چهارچوب باید دقت فراوانی به کار برده شود.
  • ابعاد چهارچوب باید با دقت اندازه گیری شود.
  • اندازه فریم باید کنترل شود تا در مراحل بعدی پیچیدگی در آن ایجاد نگردد.
  • وقتی چهارچوب بر جای خود قرار داده می شود باید مواظب بود تا قسمت بالایی که به آن پاخور فریم گفته می شود با کف نهای پله مماس باشد. پاخور فریم نباید از کف نهایی پله بالاتر و یا پایین تر قرار گیرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید