دکوراسیون فروشگاه پوشاک

دکوراسیون فروشگاه پوشاک

امروزه در هر خیابانی که قدم می گذارید، تعداد زیادی مغازه لباس فروشی را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر آنکه تعداد زیادی از این نوع فروشگاه در شهرها وجود دارد، ویژگی دیگری که می توان در مورد آنها ذکر کرد، شلوغ بودن و مهم بودن دکوراسیون فروشگاه پوشاک است. تنوعی که در نوع لباس ها وجود دارد و تمایل افراد به اینکه لباس هایی متفاوت و فاخر به تن کنند باعث شده که مغازه های لباس فروشی، یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین فروشگاه ها به شمار روند. موضوعی که در این بین اهمیت زیادی دارد این است که شلوغی و وجود تنوع در عرضه انواع لباس، نباید باعث شده که مشتری هیچ تمایلی برای ورود به محل نداشته باشد.

یک فروشنده تیزبین و باهوش برای آنکه تاثیر مثبتی بر روی نگاه مشتریان خود بگذارد، سعی می کند به موضوع دیزاین داخلی بیش از پیش توجه کند و مواردی جزئی را که می تواند باعث هر چه زیباتر شدن دکوراسیون داخلی  شود را به کار ببندد. این موضوع ما را بر آن داشت تا یک متن در مورد نکات مهمی که در دکوراسیون داخلی باید فروشگاه لباس فروشی باید رعایت شود را آماده کنیم و به شما کمک کنیم تا با افزایش تعداد مشتریانتان، بر میزان سوددهی خود نیز بیفزایید.

علل مهم بودن دکوراسیون فروشگاه پوشاک

فرض کنید در یک پاساژ که تعداد زیادی مغازه لباس فروشی در آن وجود دارد در حال قدم زدن هستید. معمولا برای ورود به مغازه هایی که قبلا تجربه خرید از آنها را نداشته اید، به چه مسائلی توجه می کنید؟ مسلما، مهم ترین نکته ای که باعث می شود شما جذب یک مغازه خاص شوید، یا مدل و تنوعی است که در لباس های مغازه می بینید و یا دکوراسیون فروشگاه پوشاک است. دقت داشته باشید گاهی اوقات، اگر یک بوتیک لباس فروشی، تنوع بسیار ایده آلی را از انواع لباس ها ارائه کرده باشد، اما دیزاین جذاب و چشمنوازی در مغازه به چشم نخورد، هیچ فردی تمایل ندارد به آن وارد شود.

بیشتر بخوانید  دکوراسیون رستوران

صاحبان بوتیک های لباس فروشی، به اهمیت دیزاین داخلی به خوبی واقف هستند و سعی می کنند دکوراسیون مغازه را آنچنان جلوه ای بخشند که حتی اگر فردی قصد خرید نداشته باشد، جذب فضای داخلی فروشگاه شده و به آن وارد شود. این، بهترین موقعیت است تا بتوان بر تعداد مشتریان افزود؛ البته به شرطی که اجناس با کیفیت در اختیار آنها قرار داده شود. اگر این دو فاکتور در کنار هم قرار داده شوند، بدون شک سوددهی قابل ملاحظه ای به دست آورده خواهد شد.

چرا نورپردازی در دکوراسیون فروشگاه پوشاک مهم است؟

اگر به مبحث نورپردازی در دکوراسیون فروشگاه پوشاک اهمیت داده نشود، مشتری تمایل و رغبت زیادی برای داخل شدن پیدا نخواهد کرد. اگر افراد به یک بوتیک لباس فروشی وارد شده و ببینند که نور داخل مغازه کافی نیست و نمی توانند آن طور که دلشان می خواهد لباس مورد نظر خود را بررسی کنند، محل را ترک کرده و احتمال آنکه هیچگاه به مغازه مذکور نروند، زیاد است. پس اگر فردی دوست ندارد با این مشکل مواجه شود، خوب است که قبل از افتتاح فروشگاهش، به این مساله توجه داشته باشد.

ویترین مغازه تا چه حد در دکور فروشگاه پوشاک اهمیت دارد؟

موضوع دیگری که آن نیز باید در حوزه دکوراسیون فروشگاه پوشاک مورد اهمیت واقع شود، ویترین مغازه است. ویترین ها، بازاریابانی مخفی هستند که به صورت غیر مستقیم می توانند مشتری را دعوت به خرید کنند. حال اگر یک مغازه و یا فروشگاه ویترینی نامنظم، نازیبا و تاریک داشته باشد و رنگ های مناسبی در دیزاین آن به کار برده نشده باشد، در این صورت نمی توان هیچ امیدی به موفقیت او در آینده کاری اش داشت.

بیشتر بخوانید  دکوراسیون داخلی اتاق خواب

بنابراین قبل از هر کاری، سعی کنید اصول و قواعدی که داشتن یک ویترین زیبا و جذاب دارد را بررسی کرده و آنها را اعمال نمایید. بدین شکل می توان بدون هیچ زحمتی، مشتریان را ترغیب کرد تا به یک فروشگاه لباس فروشی وارد شوند.

در طراحی دکور ویترین، سعی کنید از المان هایی جذاب و خاص استفاده کنید. مثلا استفاده از نخ و یا سوزن و یا حتی قیچی تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی به دست آوردن توجه مشتریان خواهد داشت. برخی بوتیک ها نیز برای آنکه فرد با محل مورد نظر احساس صمیمیت بیشتری داشته باشد، آن را به شکل یک خانه تزیین می کنند. موضوعی که می تواند کمک کند تا ویترین به روشی کاملا خارق العاده عمل کند، استفاده از خلاقیت در  چینش و چیدمان آن است.

رنگ های به کار برده شده در دیزاین فروشگاه لباس چقدر مهم هستند؟

مساله مهم دیگری که آن نیز می تواند باعث ایجاد تغییری شگرف و بسیار دوست داشتنی در دکوراسیون فروشگاه پوشاک شود، رنگ ها هستند. رنگ ها می توانند به زبان خود با مخاطب صحبت کنند و مفهوم خاصی را به آنها انتقال دهند. این ویژگی رنگ ها می تواند کمک کند تا یک دیزاین داخلی زیبا و خاص آماده گردد.

اگر یک بوتیک لباس فروشی در جایی قرار دارد که نور در آنجا زیاد است، می توان از رقص رنگ ها در برابر نور استفاده کرده و محیط را بی نهایت زیبا و جذاب تزیین کرد. این روش در ایجاد یک جلوه بصری منحصر به فرد، کارایی بالایی از خود نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  دکوراسیون سبک صنعتی برای فضاهای مختلف از جمله منازل، رستوران‌ها و فضاهای اداری

چه نکاتی را باید در دکور فروشگاههای پوشاک مورد توجه قرار داد

  • معمولا فروشگاه های لباس فروشی به خودی خود شلوغ هستند، حال اگر چیدمان و نحوه قرار دادن لباس ها به گونه ای باشد که بهم ریختگی زیادی در آن به چشم بخورد، بدون شک یک راه حل بسیار مناسب برای فراری دادن مشتریان عرضه می گردد.
  • بهتر است چند صندلی زیبا و شیک برای نشستن مشتریان در مغازه قرار داده شود. این عمل به مشتریان اجازه می دهد تا هم خستگی را از تن خود به دور کنند و هم در آرامش خیال به تمام لباس هایی که در مغازه وجود دارد، نگاه کنند. این عمل ساده، تاثیر بی نظیری بر روی افزایش میزان فروش دارد.
  • نوع لباسی که در مغازه به فروش می رود تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون فروشگاه پوشاک دارد. مثلا دکوراسیون لباس فروشی زنانه با لباس فروشی بچگانه و مردانه تفاوت دارد و باید به هنگام انتخاب سبک دکوراسیون مورد توجه قرار داده شود.

 

درب کلاسیک

تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!
تخفیف!

دیدگاهتان را بنویسید