خصوصیات دکوراسیون آرت دکو

دکوراسیون آرت دکو

دکوراسیون آرت دکو یکی از دکورهای محبوب و تجمل گرایانه میباشد که تاریخچه آن به قرن 20 میلادی باز میگردد . دراین روش از فلزات،سطوح براق و درخشان استفاده میشود و فضایی پر زرق و برق ایجاد میشود . در این نوع از دکوراسیون از اشکال هندسی بزرگ و کوچک در کنار هم استفاده میشود ورعایت تقارن در این سبک کاربرد بسیاری دارد.
در دکوراسیون آرت دکو  اشکال و خطوطی مثل ذوزنقه و اشکال دندانه دار برای نقوش روی پارچه ها ،دیوارها و کف خانه در نظر گرفته میشود .برای اینکه قادر باشیم این سبک را در فضاهای مدرن و جدید نیز پیاده کنیم باید از رنگ های خنثی مثل بژ،قهوه ای مایل به زرد ،خاکستری ،سیاه و سفید به عنوان رنگ غالب استفاده کنیم و در کنار این رنگ های خنثی از رنگ های تند مثل قرمز ،نارنجی ،سبز ویا زرد استفاده شود .چون درخشندگی در این سبک بسیار مهم است برای کفپوش بهتر است از کاشی و سرامیک های براق و پارکت های چوبی درخشان استفاده نمود . مبلمان که در این دکور به کاربرده میشود باید دارای خطوط منحنی و طراحی های شیک و ظریف باشد و بهتر است از جنس چوب گردو و افرا باشد .پارچه مبلمان باید تک رنگ خنثی از جنس چرم یا جیر با الگوهای هندسی باشد .به کار بردن آینه در این سبک جایگاه مهمی دارد البته آینه ای خاص با قاب طلایی و برنزی درخشان که مناسب این سبک باشد . در دکوراسیون آرت دکو برای دکوریجات از تابلوهای اصیل و گران که اغلب آثار هنری هستند استفاده میشود و دیوارها شلوغ میباشد و وسایل عتیقه در این سبک زیادزیادبه چشم میخورد

کاربردهای دکوراسیون آرت دکو:

طراحی اتاق پذیرایی :

با توجه به اینکه دکوراسیون آرت دکو بسیار پرهزینه میباشد مواد اصلی که در این بخش به کار میرود از اجناس گران و  پوست های عجیب و غریبی  مثل کوسه و چوب های کار شده تزیینی  وموادی مثل آبنوس ،سنگ مرمر و چوب های کمیاب استفاده میشود .

رنگ های موجود در این دکوراسیون رنگ های بسیار غلیظ ،تند و متنوع هستند و در این اتاق ناهار خوری معمولا به رنگ های کرم و بژمیباشد و رنگ لاکی در مورد مبلمان به کار برده میشود .مبلمان از چوب های عجیب و غریب و قطعات کروم و آینه ،انتخاب های مناسبی هستند .اندازه مبل ها در این قسمت بزرگ است و مبلمان ساده و بادوام و راحت میباشند .فرشهای دست بافت با نقش های هندسی و پرده های مخملی ویا ابریشمی زیبایی خاص به این قسمت میدهد. استفاده از پارچه های گلدار و راه راه برای این نوع دکوراسیون مناسب نیستند و پارچه ها معمولا با نقش های هندسی انتخاب میشوند.
نور پردازی در این قسمت با استفاده از لوسترهای مدرن یا کلاسیک به صورت ظریفی انجام مشود .

دکوراسیون آشپزخانه دکوراسیون آرت دکو:

در سبک آرت دکو برای نور پردازی در این قسمت از چراغ هایی با جنس شیشه و کروم استفاده میشود و یا شیشه ها سفید یا مینا کاری میباشد .در آشپزخانه این نوع دکوراسیون میتوان از یک لوستر طلایی برای نور پردازی و یک کابینت های کارشده با دستگیره های رنگ طلایی استفاده نمود .بهتر است رنگ غالب در آشپزخانه این نوع دکوراسیون طلایی انتخاب شود که درخشش چشمگیری را در این فضا ایجاد کند. روی کابینت و دیوار آشپزخانه بهتر است از جنس سنگ مر مر انتخاب شود . همچنین پارکت های چوبی با طرح هندسی این قسمت را جذاب تر و زیباتر مینماید .برای تزیینات در این قسمت میتوان از شمعدان های طلایی و تابلوهای نقاشی زیبا و اصیل استفاده کرد .

دکوراسیون اتاق خواب :

در این قسمت میتوان یک تختخواب سبز زمردی در وسط اتاق قرار داد و میزهای کنار تخت را با آینه های دایره ای شکل تزیین کرد و برای نور پردازی نیز میتوان از لوسترهایی که دارای میله های کریستالی هستند استفاده نمود .به کار بردن پرده های مخمل قرمز نیز گزینه مناسبی برای پوشش پنجره اتاق خواب میباشند. استفاده از پتو و بالشت ساتن و ابریشم چهره ای شیک و زیبا به این فضا میدهد .

طراحی سرویس بهداشتی :

دکوراسیون آرت دکو در این محیط یعنی استفاده از کاشی های زیبا ، سرامیک و سنگ مرمر گرانقیمت و به کار بردن وسایلی این قسمت برنزی و طلایی هستند و گلدان و آب نماها برای تزیینات در این قسمت استفاده میگردد. همچنین میتوان از درب چوب پلاست  که با دوام و ضد آب هستند را با دستگیره های براق در این نو ع دکوراسیون استفاده نمود .

دیدگاهتان را بنویسید