انواع درب داخلی ساختمان

دربهای داخلی ساختمان دارای انواع مختلفی می باشد که متناسب با نوع کاربری آم می توان از شکل ها و مدل های مختلف درب داخلی استفاده نمود که در اینجا به معرفی انواع دربهای داخلی ساختمان می پردازیم
درب HDF : این نوع از دربها مناسب اتاق خواب هستند و هسته آن از جنس چوب تخته میباشد و ورقه های MDF به ضخامت 3 یا 6 میلیمتر روی آن پرس گرم میشود . این ورق ها را هم به صورت خام و هم به صورت رنگ شده میتوان استفاده کرد که در صورت رنگ شدن به صورت مات ، نیمه مات و براق عرضه میگردد. لبه این درب ها به صورت قاب لبه یا همون قابلمه طراحی شده است و چهار چوب مناسب این درب ها چهار چوب فرانسوی است .

درب HPL یا ملامینه :درب اچ پی ال ازجمله درهای اقتصادی و کم هزینه هستند و برای اتاق خواب مناسب هستند. این درب از چند لایه تشکیل شده است و دارای روکش هستند که ورق رویه آن HDF است که یک روی آن از یک ورق نازک از کاغذ کرافت پرس شده است این درب ها در برابر رطوبت ،حرارت و ضربه مقاوم هستند .

درب MDF : درب های ام دی اف دارای گستره وسیعی از دربهای داخلی می باشد که بر اساس کاربرد و نوع روکش آن دارای تقسیم بندی های مختلفی است که به شرح آن می پردازیم.
درب MDF با روکش ABS: این نوع از دربها با استفاده از رویه MDF با ضخامت 3 میلیمتر می باشد که روی آن ورق ABS پرس شده و لبه ها و و رویه درب با استفاده از مایع رزین عایق بندی می شود و مناسب برای سرویس های بهداشتی و حمام می باشد البته لازم به ذکر است که با توجه به اینکه مغز این دربها از MDF و چوب هست نمی توان از درب ABS به عنوان دربهای تماما ضد آب استفاده نمود.
دربMDF با رویه PVC : این نوع از دربها مناسب برای استفاده در اتاق خواب می باشد و ساختار و روش تولید آن به این صورت می باشد که ابتدا یک قاب چوب روسی در ابعاد مورد نظر کارفرما ساخته می شود و سپس رویه MDF در انواع ضخامتهای 3 میلیمتر، 5 میلیمتر و 8 میلمتر بر روی آن پرس میگرد و طرح مورد نظر یا اشکال هندسی با استفاده از دستگاه CNC بر روی این نوع از دربها حکاکی می شود و در نهایت درب برروی سینی وکیوم قرار میگیرد و رویه PVC بر روی آن وکیوم می شود حال آنکه رویه های PVC در انواع ضخامت های 0.13 ، 0.2 و 0.4 میلیمتر در انواع رنگ بندی های مختلف می باشد که با توجه به نیاز کارفرما بر روی درب وکیوم می شود همچنین می توان از انواع طرحهای برجشته و قاب دار برای دربهای MDF رویه PVC استفاده نمود.
درب MDF روکش طبیعی: درب های MDF روکش طبیعی نیز همانند دربهای رویه پی وی سی می باشد به این تفاوت که در این نوع از دربهای بعد از کار CNC وارد مرحله رنگ کاری می شود و با توجه به نیاز کارفرما می توان از انواع رنگ های پلی استر، پوششی، پولیشی و پلی اورتان بر روی این دربها استفاده نمود . درب های داخلی روکش طبیعی دارای انواع محتلفی می باشد که به شرح آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید  5 مزایت درب های چوبی

درب MDF با روکش راش: به ورق های نازک تهیه شده از چوب طبیعی درخت راش روکش چوب راش گفته میشود که این ورق های نازک که بر روی ام دی اف چسبانده میشود علاوه بر زیبایی بر مقاومت آن نیز می افزاید و چون کران و بدون عیب هستند در استفاده از آنها دارای محدودیت هستیم.

درب MDF با روکش بلوط:رنگ روکش بلوط قهو های روشن است ولی به دلیل بافت خاصی که دارد به آسانی میتوان به رنگ دلخواه رنگ کرد. روکش چوب بلوط دارای مقاومت و تراکم بالایی است و برای درب بسیار مناسب میباشد .

درب MDF با روکش افرا:روکش افردارای رنگ سفید مایل به کرم است .براق و دارای درخشندگی صدفی میباشد .این روکش که در صنعت چوب به کار میرود ضد آب بوده و ورنگ آن تغییر نمیکند و در برابر خمشدن و ساییدگی مقاوم است و به علت طیبعی بودن باعث میشود نمایی طبیعی به فضا بدهد و برای درب اتاق خواب بسیار مناسب میباشد .

درب MDF با روکش گردو: روکش گزدو از بهترین و مرغوبترین روکش های موجود میباشد چرا که چوب گردو انعطاف پذیری بالای در ایجاد طرح ونقش دارند و دارای استحکام بالایی هستند ومقاومت یالایی در برابر نفوذ اجسام خارجی دارند .

درب تمام چوب: درب های تمام چوب با استفاده از تحته های چوب روسی یا افرا ساخته می شود و بر روی آن انواع روکش های مختلف پرس می شود . این نوع از دربهای دارای ساختار کاملا تو پر می باشد و بهترین گزینه برای انواع دکوراسیون های روستیک و کلاسیک می باشد. همچنین می توان بر روی دربهای تمام چوب از انواع رنگ های پلی اورتان و پلی استر استفاده نمود.

بیشتر بخوانید  معرفی درب ضد سرقت

درب پلی وود : درب های پلی وود یا چوبپلاست نوع جدید از دربهای داخلی می باشد که به جای استفاده ازچوب و ام دی اف در تولید این نوع از دربهای از مواد پلیمری و چوبپ لاست برای ساخت آنها استفاد ه می شود و ساختاری کاملا مقاوم و ضد آب برای محیط های که در معرض رطوبت زیاد هستند مانند توالت ، حمام ، استخر و … می باشد.

کاربرد های درب داخلی ساختمان
درب سرویس بهداشتی:مناسبترین درب برای سرویس بهداشتی درب ABS میباشد که مقاوم در بربر آب بوده و در برابر نفوذ حشرات مقاوم میباشد .این درب ها یا لایه رزین عایق بندی شده و اگر در نگهداری آن دقت شود میتوان طولانی مدت از آن استفاده نمود . دارای رنگ بندی میباشد .

درب اتاق خواب: درب اچ دی اف گزینه مناسبی برای اتاق خواب میباشد و بروی چهار چوب فلزی نصب میشود و اگر ظاهر و کیفیت برایتان خیلی مهم نمیباشد و به دنبال درب ارزان هستید این درب برای شما مناسب است .
درب اچ پی ال که همان ام دی اف است که روی لایه خارجی آن ورقه های کاغذ فشرده شده کار شده نیز برای اتاق خواب مناسب است که نسبت به حرارت و رطوبت مقاوم تر است و کمی گرانتر از درب اچ دی اف میباشد .
اگر به دنبال درب زیبا و قیمت مناسب میباشید درب روکش چوب از جمله درب های لوکس میباشد و بدلیل استفاد از روکش طبیعی ظاهری زیبا دارد و گزینه مناسبی برای شما میباشد .
درب تمام چوب برای افرادی که دنبال درب های زیبا و مقاوم و گران هستند مناسب میباشد .

بیشتر بخوانید  درب ضد سرقت لوکس

درب اتاق نشیمن:

درب ورودی آپارتمان :

شکل های مختلف درب داخلی:
درب های رویه برجسته:
درب شیشه خور و نیم ویترین:
درب های قابدار:
درب های CNC :

درب کلاسیک

-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-14%
قیمت اصلی تومان22,000,000 بود.قیمت فعلی تومان19,000,000 است.
-12%
قیمت اصلی تومان25,000,000 بود.قیمت فعلی تومان22,000,000 است.

دیدگاهتان را بنویسید