یک دکوراسیون رویایی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

دکوراسیون رویایی

دکوراسیون رویایی

استایل شما هرچه باشد، طراحی داخلی باید هویت داشته باشد. فضاهای مختلف را ببینید وبه چیزی که آنهارا متمایز میکند ازهم دقت کنید .  هر دکور خوبی ویژگی خاصی دارد که آن را از اتاق های دیگر متمایز می کند.

طراحی دکور مانند هنر است که با هر کسی یک جور حرف می زند. بعضی ها دوست دارند در طراحی دکور منزلشان جسارت به خرج دهند، رنگ ها را ترکیب کنند و از بافت ها و پارچه های مختلفی استفاده کنند و بعضی ها سادگی، خطوط راست و مبلمان مدرن را دوست دارند.

جذابیت
خطوط شیک و جنس های جالب به اتاق ظاهر جذابی میدهند

تقارن

ایجاد تقارن در محیط به اشیا جذابیت بالایی می دهد

کنتراست

کُنْتْراسْت به‌معنای تباین و جدایی است و یکی از اصل‌های پایه‌ایِ رشته‌های گوناگونِ هنر است.

فرق و کشمکشِ متقابلِ عناصر اثر هنری موجب برقرار شدن ارتباطی منطقی ولی متضاد بین اجزا می‌شود و در تأثیرگذاری اثر بسیار مؤثر است، چراکه درک انسان از بسیاری چیزها با تجربه و مقایسهٔ شکل، کیفیت، و معناهای آنها به‌دست می‌آید.

در هنرهای تجسمی مانند نقاشی، عکاسی و گرافیک، کنتراست‌های رنگ، تیرگی ـ روشنی، اندازه، جهت، بافت، پهنی ـ باریکی، هندسی ـ غیرهندسی و… به‌کار می‌رود و اثر هنری را تأثیرگذار می‌کند.
هارمونی
ایجاد هارمونی و ارتباط بین طرح دکوراسیون داخلی و همین طور اشیا بسیار مهم است چرا که اگر در قسمتی از فضای طراحی شده که کاملا به صورت مدرن دکوراسیون شده یک عنصر ساده حتی به طور مثال یک رومیزی که دارای طرحی شلوغ و پرکار باشد با مجموعه هم خوانی ندارد و میتواند هارمونی را برهم زند و حس ناخوشایندی ایجاد کند ولی در عین این هارمونی می توان با ایجاد کنتراست از یکنواختی فضا جلوگیری کرد اما باید دقت داشت که این کنتراست خارج از روند اصلی طراحی نباشد.
راحتی
اتاق های کوچک باید مانند جعبه جواهرات دکوره شوند تا شلوغ و تنگ به نظر نرسند. استفاده از رنگ های خنثی و تختخواب و بالش های نرم به فضای اتاق خواب حالت راحتی بیشتری می دهند .
جلوه
با استفاده از رنگهای جسورانه به فضا جلوه بدهید .اشیا مدرن رادر کنار اشیا سنتی قرار بدهید .
شادی و نشاط
حمام برای آنکه شادتر به نظر برسد، نیازی به دیوارهای رنگی ندارد. وسایل رنگی سبز و زرد و نارنجی و صورتی به آن ظاهر شاد و پرنشاطی می دهند بدون آنکه جنبه کلاسیک فضا از بین برود.
هماهنگی
ایجاد ارتباط مناسب بین اشیا هماهنگی قابل توجهی را ایجاد میکند.

دیدگاهتان را بنویسید